Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου 2013

Φίλη, συνάδελφος ή ...σκύλα ?

Φίλη, συνάδελφος ή ...σκύλα ?
Είναι πολύ πιθανό, να περνάτε περισσότερο χρόνο με τους συναδέλφους σας, απ’ ότι με τους ανθρώπους που αγαπάτε. Αναγκαίο κακό; ...μπορεί να είναι κι έτσι!
Ας δούμε λοιπόν πως μπορείτε να κάνετε τη ζωή σας πιο εύκολη, για να μην νιώθετε βαρετά τις ώρες
που είσαστε στο γραφείο σας και να μην δίνετε την εικόνα της «σκύλας» ή της καταπιεσμένης από τις συνθήκες της δουλειάς σας.
Είναι σίγουρο ότι η απόδοσή σας δεν θα είναι ικανοποιητική, τη στιγμή που οι σχέσεις σας με τους συναδέλφους σας δεν είναι σε καλό επίπεδο. Άρα λοιπόν, πρωταρχικό σας μέλημα, θα πρέπει να είναι οι άριστες συναδελφικές σας σχέσεις.
beu-douleia-simperifora1
Ας δούμε λοιπόν τι πρέπει να προσέχετε :
1. Μην παίρνετε τα πράγματα των άλλων. Ναι! όλοι θέλουμε να δανειστούμε το συρραπτικό του διπλανού μας ή μια κούπα κάθε τόσο. Ναι! Όλοι θέλουμε να μάθουμε τι κρύβουν τα συρτάρια των συναδέλφων μας, αλλά καλό είναι να τα επιστρέφουμε και να μην τα ανοίγουμε ποτέ!
Είναι πράγματα που εξαγριώνουν κι ας φαίνονται ασήμαντα ! Βαλτέ τον εαυτό σας στην θέση τους (αχ και να είχατε κρύψει λέει μέσα, ένα αστείο σκίτσο, του συναδέλφου που έψαξε )
2. Διατηρείστε τον εργασιακό σας χώρο καθαρό, σαν το σπίτι σας. Φροντίζετε να μην αναστατώνετε τους κοινόχρηστους χώρους, που μοιράζεστε με συναδέλφους (όπως κουζίνα, τουαλέτα κ.λ.π.). Γιατί όλοι - μόλις θα φεύγετε από αυτούς του χώρους - θα σχολιάζουν πίσω από την πλάτη σας διάφορα άσχημα …..
3. Μην μιλάτε έντονα και μην επιτίθεστε χωρίς λόγο στους συναδέλφους σας - όσο ενοχλητικοί κι αν είναι. Πιστέψτε με, έχει έρθει στιγμή που θέλησα να χτυπήσω το κεφάλι συναδέλφου μου στον τοίχο. Συγκρατήθηκα και του μίλησα απίστευτα ήρεμα. Έμεινε άναυδος! Ακολουθείστε αυτή τη μέθοδο, δουλεύει πολύ έξυπνα και αποτελεσματικά. Αξιοπρέπεια, πάντα και πάνω απ’ όλα αξιοπρέπεια! Αλλά και το χαμόγελο μην το ξεχνάτε . Χαμογελαστέ σε ένα γκρινιάρη και θα δείτε πόσο θα αλλάξει η συμπεριφορά του ( είναι σαν να δίνεις την εικόνα ..καλά πες ότι θέλεις εγώ είμαι μια χαρά )
4. Όσο κι αν είναι εύχρηστα και όμορφα τα συστήματα ηλεκτρονικής επικοινωνίας (τηλέφωνο - e-mail) ενώ βρίσκεστε πίσω από το γραφείο σας, που και που σηκωθείτε και μιλήστε πρόσωπο με πρόσωπο. Θα έχετε καλύτερο αποτέλεσμα στην επικοινωνία σας και θα αποφύγετε για λίγο την οθόνη του υπολογιστή σας. Όπως λέμε πρόσωπο με πρόσωπο μας φέρνει …πιο κοντά!!
5. Να είστε αξιόπιστη. Εάν κάποιος σας εκμυστηρευτεί κάτι, μην τρέξετε να το μοιραστείτε με άλλους ( έλα Μαρία να σου …..άστα τρελάθηκα , κάτσε να πάρω και στον κάτω όροφο τη Στέλλα ). Δεν θα σας εμπιστευτεί πάλι κανείς. ( και θα έχετε ξαναβαπτιστεί "Η αρχικοτσομπόλα" της εταιρείας )
beu-douleia-simperifora2
6. Μην απαιτείτε από τους συναδέλφους σας να κάνουν τη δουλειά σας ( άσε που μπορεί να στα κάνουν και λάθος και να εκτεθείς ). Συνήθως μας αρέσει να «λουφάρουμε», αλλά σε κανένα δεν αρέσει να κάνει δουλειά άλλου.
7. Είναι καλό - που και που - να κερνάτε τους συναδέλφους σας στο μπαρ. Προσφέρετέ τους λίγες θερμίδες. Σίγουρα θα κάνει καλό στις σχέσεις σας.
8. Μπορείτε να κάνετε «πλάκα» σ’ ένα φίλο σας, πίνοντας μια μπύρα μετά από την δουλειά. Στο γραφείο όμως, να είστε σωστή, διακριτική και κρατάτε την εικόνα σας καθαρή.( μην ξεχνάτε ότι μπορούν να σας κατηγορήσουν και για σεξουαλική παρενόχληση, αν κάνετε ένα αστείο και πέσετε λίγο στον ώμο του συναδέλφου )
9. Μην μετατρέπεστε σε «κόλακα», οι συνάδελφοί σας θα σας θεωρήσουν ψεύτικη και ενοχλητική.
10. Αναγνωρίστε τις επιτυχίες των άλλων συναδέλφων σας με ειλικρίνεια και χιούμορ.

beu-douleia-simperifora3
Τα μυστικά της επιτυχίας
► Η δουλειά σας είναι μια πολύ σημαντική υπόθεση, αλλά δεν πρέπει να την αφήσετε να κυριαρχήσει στη ζωή σας. Εάν ξοδεύετε όλη την ημέρα στο γραφείο και μετά όλη τη νύχτα στις επαγγελματικές επαφές, το πιθανότερο είναι να ξυπνήσετε στα 60 σας και νιώσετε απογοήτευση.( όπως λέει και η μαμά μου: Τι κατάλαβα; Μια ζωή δουλεία δουλεία , απαπαααα όχι ποτέ!! )
► Διατηρήστε το βιογραφικό σας ενημερωμένο και φυλάξτε το στο σπίτι, για την περίπτωση που θα πρέπει να αφήσετε το γραφείο σας ξαφνικά και να μην επιστρέψετε εκεί ποτέ ξανά. Ποτέ δεν ξέρεις ... !
► Αποφύγετε τα χαζά αστεία και μην είστε αφηρημένη στις επαγγελματικές συζητήσεις και στα meetings. Αυτά δεν ταιριάζουν σε γυναίκες επαγγελματίες. Πάντα σοβαρές και με σοβαρό ταγεράκι η κουστούμι.
► Εάν δεν έχετε κάποιο νέο, δύο εβδομάδες μετά από ένα επαγγελματικό interview, στείλετε ένα ευγενικό e-mail ή μια επιστολή, ρωτώντας εάν έχει παρθεί κάποια απόφαση για σας. ( μην απελπίζεσαι ποτέ , αυτοί θα χάσουν ...)
► Μην πανικοβάλλεστε, όταν ξεκινάτε από χαμηλή ιεραρχικά θέση. Εάν είστε βοηθός ή υφιστάμενη κάποιου, μην το πάρετε στραβά – αρπάξτε την ευκαιρία! Ο καθένας πρέπει να αρχίσει από κάπου. Και αντίστροφα, να μην είστε ποτέ αγενής σε έναν υφιστάμενό σας – κάποια στιγμή μπορεί να γίνει προϊστάμενός σας.( Ε ρε και ν’ αλλάξει λεει θέση ο υφιστάμενος και να γίνει προϊστάμενός σου, τι σπασμένα θα βγάλει )
► Δεν μπορείτε να αγαπάτε όλο τον κόσμο όλη την ώρα. Αποφύγετε τους ανθρώπους που σας είναι αντιπαθητικοί - πάντα με το χαμόγελο. Δεν σας υποχρεώνει κανείς να είστε φίλοι τους, οφείλετε όμως να είστε μαζί τους ευγενικοί και πολιτισμένοι. Πρέπει πάντα να αποφεύγεται μια έντονη δημόσια αντιπαράθεση - που ακόμα κι αν οφείλεται στην απέναντι πλευρά, σίγουρα θα κάνει κακό και στους δυο σας ( πες του τα μετά ιδιαιτέρως , για έλα εδώ ρε….)
► Συμπεριφερθείτε στους γύρω σας με ευγένεια, αλλά μην τους αφήστε να πάρουν και πολύ αέρα ( μην σου ανέβουν και στο κεφάλι , όλα έχουν όρια).
► Μην δημιουργείτε ένταση στην περίπτωση που θα πρέπει να φύγετε από την δουλειά σας. Ποτέ δεν ξέρετε – αύριο - που θα δουλεύετε και με ποιόν θα πρέπει πάλι να συνεργαστείτε. Μπορεί ακόμα, να έρθουν έτσι τα πράγματα, που να θέλετε να επιστρέψετε στην ίδια επιχείρηση. Έτσι, αποχαιρετήστε με ένα χαμόγελο και χωρίς υπονοούμενα και εντάσεις. Η μοίρα έχει έναν αστείο και περίεργο τρόπο να φέρνει τους ανθρώπους πάλι μαζί (γμτ πολύ μικρός είναι ο κόσμο τελικά).


πηγή: femail