Γυναίκες εν δράσει, ήρθαν οι εκπτώσεις
...γραφει η Ανθή Αγγελοπούλου
Οι εκπτώσεις ήρθαν και φέτος. Οπλιζόμαστε όλες με σύνεση και
υπομονή και ετοιμαζόμαστε να βγούμε στα μαγαζιά και να σηκώσουμε τα
ράφια. Τι πρέπει όμως να προσέξουμε αυτές τις μέρες και γιατί;Το μυαλό μας επικεντρώθηκε στο πως θα εκδράμουμε στα μαγαζιά για να πετύχουμε το καλύτερο εμπόρευμα και εννοείται στις καλύτερες τιμές.
Τι πρέπει να προσέχουμε όμως όλες μας για να μην την πατήσουμε…
Πρωτίστως έχουμε κάνει τις βόλτες μας στα μαγαζιά που μας ενδιαφέρουν και στις γειτονιές που θέλουμε να ψωνίσουμε.
Μπορούμε επίσης να ξεφυλλίσουμε κάποια περιοδικά ή να κάνουμε ένα σερφάρισμα στο διαδίκτυο για να δούμε τι υπάρχει και σε τι τιμές περίπου.
Μια έρευνα αγοράς είναι πάντοτε απαραίτητη για να ξέρουμε που πατάμε. Κρατάμε σημειώσεις με τα πράγματα που έχουμε ανάγκη να αγοράσουμε για μας, τον σύντροφό μας, τα παιδιά μας, το σπίτι μας ή για να κάνουμε κάποια δώρα.
Ελέγχουμε τα οικονομικά μας, φροντίζουμε δηλαδή να έχουμε πληρώσει τις υποχρεώσεις μας και αφού δούμε τι χρήματα περισσεύουν αποφασίζουμε ποια πράγματα από την λίστα μας είναι άκρως απαραίτητα και ποια μπορούμε να παραλείψουμε αν δεν μας φτάσουν τα χρήματα μας.
Υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο να βρούμε χαμηλές τιμές τόσο ώστε να καταφέρουμε να τα πάρουμε όλα.
Και όταν πια φτάσει η πολυπόθητη μέρα βάζουμε τις πιστωτικές κάρτες ή τα μετρητά σε ασφαλές σημείο επάνω μας, παίρνουμε από το χέρι την κολλητή μας (κατά προτίμηση) και ξεκινάμε να τινάξουμε την «μπάνκα».
Με σύνεση και υπομονή για να επιλέξουμε το καλύτερο. Προσπαθούμε να μην αποπροσανατολιστούμε από το σκοπό μας. Την λίστα μας δηλαδή.
Είναι λογικό βλέποντας πολλά πράγματα να ξεγελαστούμε και για άλλα να ξεκινήσουμε και τελικά άλλα να αγοράσουμε. Και όταν τελειώσουν οι εκπτώσεις ή τα λεφτά μας να ανακαλύψουμε τι βλακεία κάναμε και να χτυπάμε το κεφάλι μας.
Προσέχουμε για να έχουμε…Ελέγχουμε καταρχάς αν οι εκπτώσεις που λέει ο καταστηματάρχης ότι κάνει είναι αληθινές. Δεύτερον τα προϊόντα που μας πλασάρει αν είναι αυτά που πρέπει.
Μην μας πασάρει δηλαδή την φουστίτσα που έχει στην αποθήκη του από την αρχή του αιώνα και δεν πουλήθηκε ποτέ. Επίσης προσέχουμε την ποιότητα όσων αγοράζουμε. Ρούχα ξηλωμένα, παπούτσια με τσακισμένο δέρμα, τσάντες που δεν κλείνει το φερμουάρ καλά, ζώνες που το χρώμα τους έχει ξεθωριάσει κ.λπ. δεν είναι προϊόντα που πρέπει να αγοράσουμε με την ίδια έκπτωση που παρέχεται στα υπόλοιπα. Τα είδη που είναι ελαττωματικά πρέπει να είναι ειδικές προσφορές κάτω του κόστους.
Όταν δοκιμάζουμε ένα ρούχο ή ένα ζευγάρι παπούτσια φροντίζουμε να δούμε πολύ καλά το χρώμα γιατί στο ημίφως των καταστημάτων μπορεί να πάρουμε λαδί αντί για καφέ ή μαύρο αντί για μπλε.
Κοιτάμε τι ραφές, αν είναι γερές ή μήπως το κομμάτι που επιλέξαμε είναι στραβοραμμένο. Ελέγχουμε αν το στιλ του δένει επάνω μας, μην μας τονίζει άσχημα σε σημεία που στην πραγματικότητα θέλουμε να καλύψουμε.
Σκεφτόμαστε αν ταιριάζει με την υπόλοιπη γκαρνταρόμπα μας για να μην το πάρουμε και δεν έχουμε με τι να το συνδυάσουμε και αναγκαστούμε από μια μωβ ζώνη που μας χτύπησε στο μάτι, να αγοράσουμε ένα πλήρες σύνολο συν τσάντα και παπούτσια για να την συνδυάσουμε.
Μην ξεχνάμε ότι στις περιόδους εκπτώσεων δεν γίνονται αλλαγές συνεπώς όταν αγοράσουμε κάτι να είμαστε 100% σίγουρες ότι είναι το σωστό για να μην πάνε και αυτό και τα λεφτά μας χαμένα.
Επίσης μην ξεχνάμε ότι ο χειμώνας σιγά – σιγά φεύγει και πάμε για άνοιξη. Μην αγοράσουμε τόσα πολλά χειμωνιάτικα που δεν θα προλάβουμε να τα χαρούμε. Αν έχουμε την δυνατότητα να αγοράσουμε all season κομμάτια θα είναι η καλύτερη επιλογή.
Τέλος προτιμάμε να κάνουμε τις αγορές μας από καταστήματα και γειτονιές που τα γνωρίζουμε καλά και είναι δοκιμασμένη συνταγή. Αν είμαστε πελάτισσες και θα μας προσέξουν καλύτερα και δεν θα προσπαθήσουν να μας ξεγελάσουν αφού ξέρουν ότι θα μας χάσουν. Φυσικά μην ξεχνάμε ότι όλα έγκειται και στην ανθρωπιά του εμπόρου.
Και μην ξεχνάτε ότι είμαστε οι καταναλωτές που πάμε να τους δώσουμε τα λιγοστά χρήματά μας που βγάζουμε με κόπο για να πάρουμε πράγματα που στις κανονικές τιμές δεν θα είχανε την δυνατότητα να τα αποκτήσουμε και οφείλουν να μας σέβονται. Αν ανακαλύψουμε την όποια ατασθαλία εις βάρος μας μπορούμε να απευθυνθούμε στο Ινστιτούτο Καταναλωτών, www.inka.gr, τηλ. 2103632443
<< Αρχική σελίδα