ΣΥΓΚΛΟΝΙΖΟΥΝ οι ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ για το Μοιραίο Diamond DA42- Χωρίς MAYΡΟ ΚΟΥΤΙ το δικινητήριο Αεροσκάφος- Ολόκληρη η τελευταία ΣΥΝΟΜΙΛΙΑ ΠΙΛΟΤΟΥ- ΕΛΕΓΚΤΗ (BINTEO)
Σε χώρο που βρίσκεται κοντά στο αεροδρόμιο Λάρνακας και έχει παραχωρηθεί στην Επιτροπή Αεροπορικών Δυστυχημάτων
και Συμβάντων της Κυπριακής Δημοκρατίας, μεταφέρθηκε λίγο μετά τις
πέντε το απόγευμα το πρώτο φορτίο από τα συντρίμμια του μοιραίου
αεροσκάφους που
κατέπεσε χθες βράδυ, 40 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά της Λάρνακας.
Στις 19.30 έφτασε στη ναυτική βάση «Ευάγγελος Φλωράκης» στο Μαρί, δεύτερο φορτίο με συντρίμμια του αεροσκάφους, τα οποία θα μεταφερθούν στο χώρο, προκειμένου τα μέλη της Επιτροπής να αρχίσουν τις απαραίτητες έρευνες για να διαπιστωθούν τα αίτια της πτώσης του μοιραίου αεροπλάνου.
Σε δηλώσεις του, ο Γιαννάκης Λοϊζου, Πρόεδρος της Επιτροπής Αεροπορικών Ατυχημάτων και Συμβάντων «το αεροσκάφος έφυγε από το αεροδρόμιο της Πάφου με προορισμό τη Βηρυτό και σύμφωνα με το σχέδιο πτήσης, το αεροσκάφος πετούσε στις 9 χιλιάδες πόδια. Στα 40 περίπου ναυτικά μίλια έξω από τη Λάρνακα σε επαφή που είχε με τον Πύργο Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας, ο ελεγκτής τον εξουσιοδότησε να πάει κατευθείαν σε ένα σημείο. Ο χειριστής του αεροσκάφους απάντησε καταφατικά και ο ελεγκτής τον κάλεσε μετά από λίγο ζητώντας να μάθει γιατί ο πιλότος δεν πηγαίνει κατευθείαν στο σημείο που τον είχε εξουσιοδοτήσει. Ο χειριστής απάντησε πως «πάω τώρα κατευθείαν είχα ένα μικρό πρόβλημα το οποίο επιλύουμε». Ο ελεγκτής απάντησε εντάξει προσθέτοντας πως «εάν έχετε οποιοδήποτε πρόβλημα είμαστε εδώ να σας βοηθήσουμε». Ο χειριστής του αεροσκάφους απάντησε «δεν υπάρχει πρόβλημα».
Ο κ. Λοϊζου πρόσθεσε πως «δύο περίπου λεπτά μετά το διάλογο μεταξύ του χειριστή του αεροσκάφους και του ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας και ενώ ο ελεγκτής είχε επαφή με αεροσκάφος των Μεσανατολικών Αερογραμμών, ακούστηκαν από το μικρό αεροσκάφος ορισμένοι ήχοι, οι οποίοι όμως δεν αντιλήφθηκε από πού ερχόντουσαν. Πολύ πιθανό ο χειριστής του αεροσκάφους να προσπαθούσε να επικοινωνήσει με το Κέντρο Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας, όμως μετά από αυτό δεν κατέστη δυνατόν να έρθει σε καμία επαφή. Αλλεπάλληλες απόπειρες να έρθει τόσο το ΚΕΕΚ όσο και άλλα αεροσκάφη που πετούσαν στην περιοχή, σε επαφή με το αεροσκάφος, δεν έφεραν αποτέλεσμα και δεν κατέστη δυνατόν. Μετά από αυτό ξεκίνησε το έργο της έρευνας και διάσωσης με την εμπλοκή του Κέντρου Συντονισμού Ερευνας και Διάσωσης το οποίο και ανέλαβε τα περαιτέρω».
Δεν υπάρχει “μαύρο κουτί” στο συγκεκριμένο αεροσκάφος
Ερωτηθείς πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να καταλήξει η Επιτροπή σε ασφαλή συμπεράσματα ως προς τα αίτια της συντριβής του αεροσκάφους, ο κ. Λοϊζου απάντησε πως «είναι αρκετά δύσκολο για τον απλούστατο λόγο ότι το συγκεκριμένο αεροσκάφος δεν ήταν εφοδιασμένο με τον καταγραφέα των λεπτομερειών πτήσης του αεροσκάφους, δηλαδή το λεγόμενο «μαύρο κουτί», που έχει πορτοκαλί χρώμα. Στο αεροσκάφος δεν υπάρχει επίσης ο καταγραφέας των φωνητικών συνδιαλέξεων μεταξύ των διαφόρων Κέντρων Εναέριας Κυκλοφορίας και του θαλάμου πλοηγήσεως».
Οπως σημείωσε, «θα στηριχθούμε μόνο στα συντρίμμια τα οποία θα ανασύρουν από τη θάλασσα. Μέχρι αυτή τη στιγμή έχουν ανασυρθεί πολύ λίγα κομμάτια, δηλαδή δεν έχουν ανασυρθεί ούτε ο θάλαμος πλοήγησης, αλλά ούτε και οι μηχανές».
Σε ερώτηση εάν αναμένεται να φτάσουν και άλλα συντρίμμια στο χώρο όπου θα αρχίσει η διερεύνηση του ατυχήματος, ο κ. Λοϊζου απάντησε ότι «ειδοποιηθήκαμε από το Κέντρο Συντονισμού Ερευνας και Διάσωσης ότι θα αφιχθεί ακόμα μία παρτίδα, η οποία αναμένεται να φτάσει στη ναυτική βάση στο Μαρί γύρω στις 19.30 το βράδυ». Πρόσθεσε ότι έχουν ήδη γίνει διευθετήσεις για να μεταφερθούν και αυτά τα συντρίμμια στο χώρο που θα γίνει η έρευνα.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο Αντρέας Αποστόλου, μέλος της Επιτροπής και πρώην ανώτερος μηχανικός αεροσκαφών των Κυπριακών Αερογραμμών, είπε ότι «το μεγαλύτερο κομμάτι του αεροσκάφους που έχει ανασυρθεί από τη θάλασσα έχει μήκος δύο περίπου μέτρων και είναι λεπτό περίπου ένα πόδι. Το κομμάτι αυτό είναι μέρος της ατράκτου του αεροπλάνου».
Ενδεχομένως να έχουν βυθιστεί τμήματα του αεροσκάφους
Ο κ. Λοϊζου επιβεβαίωσε,σύμφωνα με το sigmalive.gr, ότι ενδεχομένως να έχουν βυθιστεί τμήματα του αεροσκάφους. «Οι μηχανές του αεροπλάνου λόγω του βάρους τους πρέπει να έχουν βυθιστεί δεδομένου ότι το βάθος στη συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή είναι περίπου 6 χιλιάδες πόδια και πρέπει να γίνουν ειδικές διευθετήσεις με ρομπότ για να μπορέσουν να ανασυρθούν», δήλωσε.
Σημείωσε ακόμα ότι «τα ρομπότ αυτά τα διαθέτει συγκεκριμένη εταιρεία με έδρα τη Λεμεσό με την οποία συνεργαζόμαστε και θα μπορούσε να αναλάβει το συγκεκριμένο έργο. Ωστόσο, το θέμα αυτό θα πρέπει να αποφασιστεί από την κυβέρνηση» και την ασφαλιστική εταιρεία του αεροσκάφους.
Ερωτηθείς πόσες μέρες θα χρειαστεί η Επιτροπή για να βγάλει ασφαλές συμπέρασμα, ο Γιαννάκης Λοϊζου απάντησε «δεν μπορώ να αναφέρω μετά βεβαιότητας πόσες μέρες ή πόσους μήνες θα μας πάρει. Μπορεί να χρειαστεί να γίνουν και επιστημονικές έρευνες από ανθρώπους της κατασκευάστριας εταιρείας του αεροσκάφους ή της κατασκευάστριας εταιρείας των μηχανών του. Το αεροσκάφος ήταν καινούργιο και ο πιλότος ήταν ένας πάρα πολύ έμπειρος πιλότος», κατέληξε.
Εξετάζονται τα συντρίμμια του μοιραίου Diamond DA42
Λευκωσία: Εξετάζονται ήδη τα συντρίμμια που έχουν περισυλλεχθεί από το μοιραίο αεροσκάφος Diamond DA42, το οποίο κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή 50 ναυτικών μιλίων νοτιοανατολικά της Λάρνακας. Όπως δήλωσε ο υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων, Μάριος Δημητριάδης, ξεκίνησε ήδη η διερεύνηση από την Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και Συμβάντων.
Παράλληλα, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και Συμβάντων Ιωάννης Λοϊζου, είπε ότι χθες βράδυ έφθασε στη ναυτική βάση «Ευάγγελος Φλωράκης» στο Μαρί και δεύτερο φορτίο με συντρίμμια, τα οποία μεταφέρθηκαν ήδη στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο στο αεροδρόμιο της Λάρνακας. Πρόκειται, είπε, για πολύ λίγα και μικρά κομμάτια από την άτρακτο.
Εξάλλου, έγκυρες πηγές δήλωσαν ότι το αεροσκάφος ήταν σχετικά καινούριο και είχε περάσει από όλους τους ελέγχους, ενώ η σχολή πιλότων στην οποία ανήκε το αεροπλάνο ήταν αδειοδοτημένη και ελεγμένη, καθώς επίσης και συμβαλλόμενη με δύο εταιρείες για την συντήρηση των αεροσκαφών οι οποίες είναι κάτω από την εποπτεία του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας.
Ο Πρόεδρος της Επιτροπής θα ενημερώσει εντός της ημέρας τον Υπουργό Συγκοινωνιών για τις εξελίξεις στο θέμα αυτό.
Ολοκληρώθηκαν οι έρευνες για εντοπισμό του αεροσκάφους
Το Υπουργείο Άμυνας ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκαν οι έρευνες για τον εντοπισμό του μικρού αεροσκάφους που κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή 50 ναυτικών μιλίων νοτιοανατολικά Λάρνακος, με την τραγική κατάληξη της ανευρέσεως των σορών των δύο επιβατών.
Το αποτέλεσμα αυτό, αναφέρει ανακοίνωση του Υπουργείου, ανεξάρτητα του τραγικού του τέλους, οφείλεται στην ταχύτατη αντίδραση των κυπριακών φορέων κάτω από το συντονισμό του Κέντρου Συντονισμού Έρευνας Διάσωσης (ΚΣΕΔ) της Κυπριακής Δημοκρατίας, το οποίο ενεργοποιήθηκε άμεσα με την πληροφορία της απώλειας του ίχνους του αεροσκάφους σύμφωνα με το Εθνικό Σχέδιο Έρευνας – Διάσωσης «ΝΕΑΡΧΟΣ».
Οπως σημειώνεται, κυπριακά πλωτά και ιπτάμενα μέσα της Λιμενικής Αστυνομίας και της Εθνικής Φρουράς, ενεργοποιήθηκαν και μετά από συντονισμένη έρευνα εντόπισαν το θαλάσσιο σημείο πρόσκρουσης του αεροσκάφους.
Στην επιχείρηση Έρευνας – Διάσωσης η οποία κατευθυνόταν, με συνεχή επικοινωνία σε όλες τις φάσεις,σύμφωνα με το philenews.gr, από το ΚΣΕΔ, συμμετείχαν πλωτά και ιπτάμενα μέσα της Κυπριακής Δημοκρατίας, του Ισραήλ, παραπλέον εμπορικό πλοίο υπό Ελληνική σημαία, καθώς και πολεμικά πλοία της Ελλάδος, Γερμανίας και Βραζιλίας, τα οποία αποδεσμεύτηκαν από την επιχείρηση UNIFIL. Επίσης, αναφέρεται ότι υπήρξε προσφορά για συνδρομή μέσων από το Λίβανο, η οποία δεν απαιτήθηκε.
κατέπεσε χθες βράδυ, 40 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά της Λάρνακας.
Στις 19.30 έφτασε στη ναυτική βάση «Ευάγγελος Φλωράκης» στο Μαρί, δεύτερο φορτίο με συντρίμμια του αεροσκάφους, τα οποία θα μεταφερθούν στο χώρο, προκειμένου τα μέλη της Επιτροπής να αρχίσουν τις απαραίτητες έρευνες για να διαπιστωθούν τα αίτια της πτώσης του μοιραίου αεροπλάνου.
Σε δηλώσεις του, ο Γιαννάκης Λοϊζου, Πρόεδρος της Επιτροπής Αεροπορικών Ατυχημάτων και Συμβάντων «το αεροσκάφος έφυγε από το αεροδρόμιο της Πάφου με προορισμό τη Βηρυτό και σύμφωνα με το σχέδιο πτήσης, το αεροσκάφος πετούσε στις 9 χιλιάδες πόδια. Στα 40 περίπου ναυτικά μίλια έξω από τη Λάρνακα σε επαφή που είχε με τον Πύργο Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας, ο ελεγκτής τον εξουσιοδότησε να πάει κατευθείαν σε ένα σημείο. Ο χειριστής του αεροσκάφους απάντησε καταφατικά και ο ελεγκτής τον κάλεσε μετά από λίγο ζητώντας να μάθει γιατί ο πιλότος δεν πηγαίνει κατευθείαν στο σημείο που τον είχε εξουσιοδοτήσει. Ο χειριστής απάντησε πως «πάω τώρα κατευθείαν είχα ένα μικρό πρόβλημα το οποίο επιλύουμε». Ο ελεγκτής απάντησε εντάξει προσθέτοντας πως «εάν έχετε οποιοδήποτε πρόβλημα είμαστε εδώ να σας βοηθήσουμε». Ο χειριστής του αεροσκάφους απάντησε «δεν υπάρχει πρόβλημα».
Ο κ. Λοϊζου πρόσθεσε πως «δύο περίπου λεπτά μετά το διάλογο μεταξύ του χειριστή του αεροσκάφους και του ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας και ενώ ο ελεγκτής είχε επαφή με αεροσκάφος των Μεσανατολικών Αερογραμμών, ακούστηκαν από το μικρό αεροσκάφος ορισμένοι ήχοι, οι οποίοι όμως δεν αντιλήφθηκε από πού ερχόντουσαν. Πολύ πιθανό ο χειριστής του αεροσκάφους να προσπαθούσε να επικοινωνήσει με το Κέντρο Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας, όμως μετά από αυτό δεν κατέστη δυνατόν να έρθει σε καμία επαφή. Αλλεπάλληλες απόπειρες να έρθει τόσο το ΚΕΕΚ όσο και άλλα αεροσκάφη που πετούσαν στην περιοχή, σε επαφή με το αεροσκάφος, δεν έφεραν αποτέλεσμα και δεν κατέστη δυνατόν. Μετά από αυτό ξεκίνησε το έργο της έρευνας και διάσωσης με την εμπλοκή του Κέντρου Συντονισμού Ερευνας και Διάσωσης το οποίο και ανέλαβε τα περαιτέρω».
Δεν υπάρχει “μαύρο κουτί” στο συγκεκριμένο αεροσκάφος
Ερωτηθείς πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να καταλήξει η Επιτροπή σε ασφαλή συμπεράσματα ως προς τα αίτια της συντριβής του αεροσκάφους, ο κ. Λοϊζου απάντησε πως «είναι αρκετά δύσκολο για τον απλούστατο λόγο ότι το συγκεκριμένο αεροσκάφος δεν ήταν εφοδιασμένο με τον καταγραφέα των λεπτομερειών πτήσης του αεροσκάφους, δηλαδή το λεγόμενο «μαύρο κουτί», που έχει πορτοκαλί χρώμα. Στο αεροσκάφος δεν υπάρχει επίσης ο καταγραφέας των φωνητικών συνδιαλέξεων μεταξύ των διαφόρων Κέντρων Εναέριας Κυκλοφορίας και του θαλάμου πλοηγήσεως».
Οπως σημείωσε, «θα στηριχθούμε μόνο στα συντρίμμια τα οποία θα ανασύρουν από τη θάλασσα. Μέχρι αυτή τη στιγμή έχουν ανασυρθεί πολύ λίγα κομμάτια, δηλαδή δεν έχουν ανασυρθεί ούτε ο θάλαμος πλοήγησης, αλλά ούτε και οι μηχανές».
Σε ερώτηση εάν αναμένεται να φτάσουν και άλλα συντρίμμια στο χώρο όπου θα αρχίσει η διερεύνηση του ατυχήματος, ο κ. Λοϊζου απάντησε ότι «ειδοποιηθήκαμε από το Κέντρο Συντονισμού Ερευνας και Διάσωσης ότι θα αφιχθεί ακόμα μία παρτίδα, η οποία αναμένεται να φτάσει στη ναυτική βάση στο Μαρί γύρω στις 19.30 το βράδυ». Πρόσθεσε ότι έχουν ήδη γίνει διευθετήσεις για να μεταφερθούν και αυτά τα συντρίμμια στο χώρο που θα γίνει η έρευνα.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο Αντρέας Αποστόλου, μέλος της Επιτροπής και πρώην ανώτερος μηχανικός αεροσκαφών των Κυπριακών Αερογραμμών, είπε ότι «το μεγαλύτερο κομμάτι του αεροσκάφους που έχει ανασυρθεί από τη θάλασσα έχει μήκος δύο περίπου μέτρων και είναι λεπτό περίπου ένα πόδι. Το κομμάτι αυτό είναι μέρος της ατράκτου του αεροπλάνου».
Ο κ. Λοϊζου επιβεβαίωσε,σύμφωνα με το sigmalive.gr, ότι ενδεχομένως να έχουν βυθιστεί τμήματα του αεροσκάφους. «Οι μηχανές του αεροπλάνου λόγω του βάρους τους πρέπει να έχουν βυθιστεί δεδομένου ότι το βάθος στη συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή είναι περίπου 6 χιλιάδες πόδια και πρέπει να γίνουν ειδικές διευθετήσεις με ρομπότ για να μπορέσουν να ανασυρθούν», δήλωσε.
Σημείωσε ακόμα ότι «τα ρομπότ αυτά τα διαθέτει συγκεκριμένη εταιρεία με έδρα τη Λεμεσό με την οποία συνεργαζόμαστε και θα μπορούσε να αναλάβει το συγκεκριμένο έργο. Ωστόσο, το θέμα αυτό θα πρέπει να αποφασιστεί από την κυβέρνηση» και την ασφαλιστική εταιρεία του αεροσκάφους.
Ερωτηθείς πόσες μέρες θα χρειαστεί η Επιτροπή για να βγάλει ασφαλές συμπέρασμα, ο Γιαννάκης Λοϊζου απάντησε «δεν μπορώ να αναφέρω μετά βεβαιότητας πόσες μέρες ή πόσους μήνες θα μας πάρει. Μπορεί να χρειαστεί να γίνουν και επιστημονικές έρευνες από ανθρώπους της κατασκευάστριας εταιρείας του αεροσκάφους ή της κατασκευάστριας εταιρείας των μηχανών του. Το αεροσκάφος ήταν καινούργιο και ο πιλότος ήταν ένας πάρα πολύ έμπειρος πιλότος», κατέληξε.
Εξετάζονται τα συντρίμμια του μοιραίου Diamond DA42
Λευκωσία: Εξετάζονται ήδη τα συντρίμμια που έχουν περισυλλεχθεί από το μοιραίο αεροσκάφος Diamond DA42, το οποίο κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή 50 ναυτικών μιλίων νοτιοανατολικά της Λάρνακας. Όπως δήλωσε ο υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων, Μάριος Δημητριάδης, ξεκίνησε ήδη η διερεύνηση από την Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και Συμβάντων.
Παράλληλα, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και Συμβάντων Ιωάννης Λοϊζου, είπε ότι χθες βράδυ έφθασε στη ναυτική βάση «Ευάγγελος Φλωράκης» στο Μαρί και δεύτερο φορτίο με συντρίμμια, τα οποία μεταφέρθηκαν ήδη στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο στο αεροδρόμιο της Λάρνακας. Πρόκειται, είπε, για πολύ λίγα και μικρά κομμάτια από την άτρακτο.
Εξάλλου, έγκυρες πηγές δήλωσαν ότι το αεροσκάφος ήταν σχετικά καινούριο και είχε περάσει από όλους τους ελέγχους, ενώ η σχολή πιλότων στην οποία ανήκε το αεροπλάνο ήταν αδειοδοτημένη και ελεγμένη, καθώς επίσης και συμβαλλόμενη με δύο εταιρείες για την συντήρηση των αεροσκαφών οι οποίες είναι κάτω από την εποπτεία του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας.
Ο Πρόεδρος της Επιτροπής θα ενημερώσει εντός της ημέρας τον Υπουργό Συγκοινωνιών για τις εξελίξεις στο θέμα αυτό.
Ολοκληρώθηκαν οι έρευνες για εντοπισμό του αεροσκάφους
Το Υπουργείο Άμυνας ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκαν οι έρευνες για τον εντοπισμό του μικρού αεροσκάφους που κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή 50 ναυτικών μιλίων νοτιοανατολικά Λάρνακος, με την τραγική κατάληξη της ανευρέσεως των σορών των δύο επιβατών.
Το αποτέλεσμα αυτό, αναφέρει ανακοίνωση του Υπουργείου, ανεξάρτητα του τραγικού του τέλους, οφείλεται στην ταχύτατη αντίδραση των κυπριακών φορέων κάτω από το συντονισμό του Κέντρου Συντονισμού Έρευνας Διάσωσης (ΚΣΕΔ) της Κυπριακής Δημοκρατίας, το οποίο ενεργοποιήθηκε άμεσα με την πληροφορία της απώλειας του ίχνους του αεροσκάφους σύμφωνα με το Εθνικό Σχέδιο Έρευνας – Διάσωσης «ΝΕΑΡΧΟΣ».
Οπως σημειώνεται, κυπριακά πλωτά και ιπτάμενα μέσα της Λιμενικής Αστυνομίας και της Εθνικής Φρουράς, ενεργοποιήθηκαν και μετά από συντονισμένη έρευνα εντόπισαν το θαλάσσιο σημείο πρόσκρουσης του αεροσκάφους.
Στην επιχείρηση Έρευνας – Διάσωσης η οποία κατευθυνόταν, με συνεχή επικοινωνία σε όλες τις φάσεις,σύμφωνα με το philenews.gr, από το ΚΣΕΔ, συμμετείχαν πλωτά και ιπτάμενα μέσα της Κυπριακής Δημοκρατίας, του Ισραήλ, παραπλέον εμπορικό πλοίο υπό Ελληνική σημαία, καθώς και πολεμικά πλοία της Ελλάδος, Γερμανίας και Βραζιλίας, τα οποία αποδεσμεύτηκαν από την επιχείρηση UNIFIL. Επίσης, αναφέρεται ότι υπήρξε προσφορά για συνδρομή μέσων από το Λίβανο, η οποία δεν απαιτήθηκε.
<< Αρχική σελίδα