Μεγάλη νίκη κατά των γενετικώς τροποποιημένων τροφίμων στη Γερμανία
Έπειτα από αιτήματα και έντονες πιέσεις καταναλωτών και καταναλωτικών
οργανώσεων, η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής πουλερικών στη Γερμανία, η
Wiesenhof, ανακοίνωσε ότι θα «επιστρέψει» στην χρησιμοποίηση πτηνοτροφών
που είναι απαλλαγμένες από γενετικά
τροποποιημένους οργανισμούς (σ.σ. pentapostagma.gr – GM-free).
Αυτή η εξέλιξη καταδεικνύει ότι τα κινήματα καταναλωτών και τα ακτιβιστικά κινήματα μπορούν να επιτύχουν σημαντικές νίκες, εφόσον δρουν μαζικά και στοχευμένα.
Η εταιρεία Wiesenhof στην πραγματικότητα είχε πραγματοποιήσει την ακριβώς αντίστροφη «πορεία»: δηλαδή, είχε αποφασίσει να εισάγει μεταλλαγμένα στις πτηνοτροφές που χρησιμοποιούσε. Η τωρινή της απόφαση, της επιστροφής δηλαδή σε μη-μεταλλαγμένες πτηνοτροφές πραγματοποιήθηκε δέκα μόλις μήνες αφότου η Ένωση Γερμανών Πτηνοτρόφων (ZDG) ανακήρυξε μονομερώς ότι πρόκειται να σταματήσει να χρησιμοποιεί πτηνοτροφή απαλλαγμένη από μεταλλαγμένα.
Η Wiesenhof επιβεβαίωσε την Παρασκευή ότι θα είναι σύντομα έτοιμη να παράσχει πτηνοτροφή δίχως μεταλλαγμένα, σύμφωνα και με την επιθυμία των «πελατών της».
Ο Alexander Hissting, μέλος της Ένωσης VLOG (Ένωσης Τροφίμων Δίχως Γενετική Μηχανική) δήλωσε σχετικά: «Αναμένουμε εντός των επόμενων μηνών μία συνολικότερη επιστροφή της βιομηχανίας της πτηνοτροφίας στην παραγωγή δίχως μεταλλαγμένα».
Η απόφαση της εταιρείας Wiesenhof ήταν το αποτέλεσμα έντονων πιέσεων από κορυφαία γερμανικά σουπερ-μαρκετ που ζητούσαν πουλερικά δίχως μεταλλαγμένα. Τα σουπερ-μάρκετ ζήτησαν από την Γερμανική Ένωση Πτηνοτροφίας να σταματήσει να χρησιμοποιεί γενετικά τροποποιημένη πτηνοτροφή τόσο για την παραγωγή αυγών όσο και για την παραγωγή κρέατος από κοτόπουλο, αρχής γενομένης της 1ης Ιανουαρίου του 2015.
Και βέβαια, τα «αιτήματα» των σουπερ-μάρκετ έρχονται ως αλυσιδωτή αντίδραση στην έντονη δυσαρέσκεια των γερμανών καταναλωτών.
“Μέσω της αντίδρασής τους κατά της βιομηχανίας βιοτεχνολογίας και πτηνοτροφίας, τα Γερμανικά σουπερ-μάρκετ απέδειξαν ότι υπάρχει η δυνατότητα να ανταποκρίνονται στη ζήτηση των καταναλωτών για πουλερικά που δεν έχουν τραφεί με μεταλλαγμένα, και κάνοντας πράξη αυτή την αντίδραση οδήγησαν σε σημαντικές αλλαγές παρά τις έντονες πιέσεις της Monsanto”, υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο Ronnie Cummins, διεθνής διευθυντής της Ένωσης Καταναλωτών Βιολογικών Προϊόντων.
pentapostagma.gr
τροποποιημένους οργανισμούς (σ.σ. pentapostagma.gr – GM-free).
Αυτή η εξέλιξη καταδεικνύει ότι τα κινήματα καταναλωτών και τα ακτιβιστικά κινήματα μπορούν να επιτύχουν σημαντικές νίκες, εφόσον δρουν μαζικά και στοχευμένα.
Η εταιρεία Wiesenhof στην πραγματικότητα είχε πραγματοποιήσει την ακριβώς αντίστροφη «πορεία»: δηλαδή, είχε αποφασίσει να εισάγει μεταλλαγμένα στις πτηνοτροφές που χρησιμοποιούσε. Η τωρινή της απόφαση, της επιστροφής δηλαδή σε μη-μεταλλαγμένες πτηνοτροφές πραγματοποιήθηκε δέκα μόλις μήνες αφότου η Ένωση Γερμανών Πτηνοτρόφων (ZDG) ανακήρυξε μονομερώς ότι πρόκειται να σταματήσει να χρησιμοποιεί πτηνοτροφή απαλλαγμένη από μεταλλαγμένα.
Η Wiesenhof επιβεβαίωσε την Παρασκευή ότι θα είναι σύντομα έτοιμη να παράσχει πτηνοτροφή δίχως μεταλλαγμένα, σύμφωνα και με την επιθυμία των «πελατών της».
Ο Alexander Hissting, μέλος της Ένωσης VLOG (Ένωσης Τροφίμων Δίχως Γενετική Μηχανική) δήλωσε σχετικά: «Αναμένουμε εντός των επόμενων μηνών μία συνολικότερη επιστροφή της βιομηχανίας της πτηνοτροφίας στην παραγωγή δίχως μεταλλαγμένα».
Η απόφαση της εταιρείας Wiesenhof ήταν το αποτέλεσμα έντονων πιέσεων από κορυφαία γερμανικά σουπερ-μαρκετ που ζητούσαν πουλερικά δίχως μεταλλαγμένα. Τα σουπερ-μάρκετ ζήτησαν από την Γερμανική Ένωση Πτηνοτροφίας να σταματήσει να χρησιμοποιεί γενετικά τροποποιημένη πτηνοτροφή τόσο για την παραγωγή αυγών όσο και για την παραγωγή κρέατος από κοτόπουλο, αρχής γενομένης της 1ης Ιανουαρίου του 2015.
Και βέβαια, τα «αιτήματα» των σουπερ-μάρκετ έρχονται ως αλυσιδωτή αντίδραση στην έντονη δυσαρέσκεια των γερμανών καταναλωτών.
“Μέσω της αντίδρασής τους κατά της βιομηχανίας βιοτεχνολογίας και πτηνοτροφίας, τα Γερμανικά σουπερ-μάρκετ απέδειξαν ότι υπάρχει η δυνατότητα να ανταποκρίνονται στη ζήτηση των καταναλωτών για πουλερικά που δεν έχουν τραφεί με μεταλλαγμένα, και κάνοντας πράξη αυτή την αντίδραση οδήγησαν σε σημαντικές αλλαγές παρά τις έντονες πιέσεις της Monsanto”, υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο Ronnie Cummins, διεθνής διευθυντής της Ένωσης Καταναλωτών Βιολογικών Προϊόντων.
pentapostagma.gr
<< Αρχική σελίδα