Η ιστορία της μοιραίας Germanwings
Ποια είναι η εταιρεία πτήσεων χαμηλού κόστους
Με έδρα την Κολωνία, η Germanwings, είναι εταιρεία πτήσεων χαμηλού
κόστους, θυγατρική της παγκοσμίου φήμης Lufthansa. Μετά την τραγωδία
στις Άλπεις αποτελεί την πρώτη εταιρεία πτήσεων χαμηλού κόστους η οποία
καταγράφει συντριβή αεροσκάφους στο ενεργητικό της.
Από το 2002, έτος ίδρυσής της, η GermanWings είχε κατακτήσει μια διαφορετικής φύσης πρωτιά, ανεβαίνοντας στην κορυφή όσον αφορά τις μεταφορές επιβατών στην Ευρώπη. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρίας, 16 εκατομμύρια επιβάτες μετακινούνταν κάθε χρόνο από τη Γερμανία προς την υπόλοιπη Ευρώπη.
Το γεγονός χαρακτηριζόταν άλλωστε απολύτως λογικό, αφού η θυγατρική παρουσιαζόταν κατά 20% φθηνότερη από τη Lufthansa. Με βάση τα μεγέθη αυτά η Germanwings ήταν η τρίτη γερμανική εταιρεία, μετά την Lufthansa και την AirBerlin.
Με βάση το αεροδρόμιο Κολωνίας-Βόννης, μέχρι πριν λίγες ημέρες θεωρείτο από τις πιο ασφαλείς εταιρίες καλύπτοντας πάνω από 85 προορισμούς στην ευρωπαϊκή ήπειρο. Ο στόλος της αποτελείται από 81 αεροσκάφη, κυρίως Airbus A 320 και Α319 μαζί με το Bombardier CRJ 900, ενώ ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου της φτάνει τα 13,8 χρόνια.
Το επίπεδο ασφάλειας της εταιρείας ήταν στο επίπεδο «correct», και σύμφωνα με την SerurVol, δεν ήταν μεταξύ των εταιρειών, που βρίσκονται στη μαύρη λίστα όσον αφορά την ασφάλεια. Η δε Lufthansa, κατέχει την 8η θέση παγκοσμίως, στη λίστα με τις πιο ασφαλείς αεροπορικές εταιρείες. Αξίζει να σημειωθεί πως το airbus που συνετρίβη στις γαλλικές Άλπεις ήταν 24 ετών και είχε περίπου 58.300 ώρες πτήσης.
Πρόσφατα βέβαια, τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους, το όνομα της εν λόγω αεροπορικής είχε τραβήξει ξανά τα φώτα της δημοσιότητας και είχε απασχολήσει τα μέσα μαζικής ενημέρωσης χωρίς βέβαια να σοκάρει και να θλίψει την παγκόσμια κοινή γνώμη.
Οι πιλότοι της εταιρείας με τους 1.300 υπαλλήλους, είχαν κηρύξει διήμερη απεργία καθώς το συνδικάτο Vereinigung Cockpit (VC) επιδίωκε να εντείνει τις πιέσεις προς τη διοίκηση, στη μακροχρόνια διένεξη τους για τους μισθούς και τις συνθήκες εργασίας. Αυτή βέβαια ήταν η τελευταία απόπειρα ενός χρόνιου προβλήματος. Μόνο το προηγούμενο έτος οι πιλότοι της VC είχαν πραγματοποιήσει, 10 απεργίες, οι οποίες είχαν επηρεάσει τις μετακινήσεις εκατοντάδων χιλιάδων επιβατών και εξάλειψαν κατά το 2014 μέχρι και 200 εκατ. ευρώ από τα λειτουργικά της κέρδη
Την περίοδο των απεργιών, η Germanwings, διαβεβαίωνε πως περισσότερες από τις μισές από τις 900 προγραμματισμένες πτήσεις της, θα πραγματοποιούνταν κανονικά, με εθελοντές πιλότους ή ναυλώνοντας αεροπλάνα από άλλες εταιρείες.
Η διένεξη του 2014 αφορούσε τις αλλαγές που προτείνονταν σε ένα πρόγραμμα πρόωρης συνταξιοδότησης των πιλότων, το οποίο είχε διαμορφωθεί πριν από δεκαετίες. Σύμφωνα με αυτό, οι πιλότοι μπορούν να συνταξιοδοτούνται νωρίτερα, σε ηλικία 55 ετών, με το 60% του μισθού τους, προτού φτάσουν στην επίσημη ηλικία συνταξιοδότησης .
Η Lufthansa επιθυμούσε, όπως διευκρίνιζε, να αυξήσει το κατώτερο όριο ηλικίας συνταξιοδότησης των νεοπροσληφθέντων πιλότων της, ώστε αυτό να αντανακλά το αυξανόμενο προσδόκιμο ζωής. Κανείς βέβαια δεν μπορούσε να αμφισβητήσει πως με τον τρόπο αυτό θα μπορούσε να μειώσει και τα κόστη της ώστε να γίνει ανταγωνιστικότερη. Παράλληλα βέβαια το σωματείο των πιλότων της Germanwings, αλλά και της Lufthansa ζητούσε και αυξήσεις της τάξης του 10% στους μισθούς.
Παρά τις διενέξεις όμως η αεροπορική εταιρεία είχε βραβευθεί, καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση, στη λίστα με τις καλύτερες αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους στην Ευρώπη, για το χρονικό διάστημα από τον Αύγουστο του 2013 έως τον Μάιο του 2014. Το βραβείο απένειμε η βρετανική εταιρεία ερευνών για θέματα αεροπλοΐας Skytrax, η οποία οργανώνει από το 1990 τα «World Airline Awards». Τα αποτελέσματα προέκυψαν βάσει ερωτηματολογίου το οποίο συμπλήρωσαν 19 εκατομμύρια επιβάτες από 105 χώρες, ενώ για το ίδιο διάστημα την πρώτη θέση στη λίστα με τις καλύτερες αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους στην Ευρώπη, κατέλαβε η Norwegian, ακολουθούμενη από την Easyjet.
Από το 2002, έτος ίδρυσής της, η GermanWings είχε κατακτήσει μια διαφορετικής φύσης πρωτιά, ανεβαίνοντας στην κορυφή όσον αφορά τις μεταφορές επιβατών στην Ευρώπη. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρίας, 16 εκατομμύρια επιβάτες μετακινούνταν κάθε χρόνο από τη Γερμανία προς την υπόλοιπη Ευρώπη.
Το γεγονός χαρακτηριζόταν άλλωστε απολύτως λογικό, αφού η θυγατρική παρουσιαζόταν κατά 20% φθηνότερη από τη Lufthansa. Με βάση τα μεγέθη αυτά η Germanwings ήταν η τρίτη γερμανική εταιρεία, μετά την Lufthansa και την AirBerlin.
Με βάση το αεροδρόμιο Κολωνίας-Βόννης, μέχρι πριν λίγες ημέρες θεωρείτο από τις πιο ασφαλείς εταιρίες καλύπτοντας πάνω από 85 προορισμούς στην ευρωπαϊκή ήπειρο. Ο στόλος της αποτελείται από 81 αεροσκάφη, κυρίως Airbus A 320 και Α319 μαζί με το Bombardier CRJ 900, ενώ ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου της φτάνει τα 13,8 χρόνια.
Το επίπεδο ασφάλειας της εταιρείας ήταν στο επίπεδο «correct», και σύμφωνα με την SerurVol, δεν ήταν μεταξύ των εταιρειών, που βρίσκονται στη μαύρη λίστα όσον αφορά την ασφάλεια. Η δε Lufthansa, κατέχει την 8η θέση παγκοσμίως, στη λίστα με τις πιο ασφαλείς αεροπορικές εταιρείες. Αξίζει να σημειωθεί πως το airbus που συνετρίβη στις γαλλικές Άλπεις ήταν 24 ετών και είχε περίπου 58.300 ώρες πτήσης.
Πρόσφατα βέβαια, τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους, το όνομα της εν λόγω αεροπορικής είχε τραβήξει ξανά τα φώτα της δημοσιότητας και είχε απασχολήσει τα μέσα μαζικής ενημέρωσης χωρίς βέβαια να σοκάρει και να θλίψει την παγκόσμια κοινή γνώμη.
Οι πιλότοι της εταιρείας με τους 1.300 υπαλλήλους, είχαν κηρύξει διήμερη απεργία καθώς το συνδικάτο Vereinigung Cockpit (VC) επιδίωκε να εντείνει τις πιέσεις προς τη διοίκηση, στη μακροχρόνια διένεξη τους για τους μισθούς και τις συνθήκες εργασίας. Αυτή βέβαια ήταν η τελευταία απόπειρα ενός χρόνιου προβλήματος. Μόνο το προηγούμενο έτος οι πιλότοι της VC είχαν πραγματοποιήσει, 10 απεργίες, οι οποίες είχαν επηρεάσει τις μετακινήσεις εκατοντάδων χιλιάδων επιβατών και εξάλειψαν κατά το 2014 μέχρι και 200 εκατ. ευρώ από τα λειτουργικά της κέρδη
Την περίοδο των απεργιών, η Germanwings, διαβεβαίωνε πως περισσότερες από τις μισές από τις 900 προγραμματισμένες πτήσεις της, θα πραγματοποιούνταν κανονικά, με εθελοντές πιλότους ή ναυλώνοντας αεροπλάνα από άλλες εταιρείες.
Η διένεξη του 2014 αφορούσε τις αλλαγές που προτείνονταν σε ένα πρόγραμμα πρόωρης συνταξιοδότησης των πιλότων, το οποίο είχε διαμορφωθεί πριν από δεκαετίες. Σύμφωνα με αυτό, οι πιλότοι μπορούν να συνταξιοδοτούνται νωρίτερα, σε ηλικία 55 ετών, με το 60% του μισθού τους, προτού φτάσουν στην επίσημη ηλικία συνταξιοδότησης .
Η Lufthansa επιθυμούσε, όπως διευκρίνιζε, να αυξήσει το κατώτερο όριο ηλικίας συνταξιοδότησης των νεοπροσληφθέντων πιλότων της, ώστε αυτό να αντανακλά το αυξανόμενο προσδόκιμο ζωής. Κανείς βέβαια δεν μπορούσε να αμφισβητήσει πως με τον τρόπο αυτό θα μπορούσε να μειώσει και τα κόστη της ώστε να γίνει ανταγωνιστικότερη. Παράλληλα βέβαια το σωματείο των πιλότων της Germanwings, αλλά και της Lufthansa ζητούσε και αυξήσεις της τάξης του 10% στους μισθούς.
Παρά τις διενέξεις όμως η αεροπορική εταιρεία είχε βραβευθεί, καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση, στη λίστα με τις καλύτερες αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους στην Ευρώπη, για το χρονικό διάστημα από τον Αύγουστο του 2013 έως τον Μάιο του 2014. Το βραβείο απένειμε η βρετανική εταιρεία ερευνών για θέματα αεροπλοΐας Skytrax, η οποία οργανώνει από το 1990 τα «World Airline Awards». Τα αποτελέσματα προέκυψαν βάσει ερωτηματολογίου το οποίο συμπλήρωσαν 19 εκατομμύρια επιβάτες από 105 χώρες, ενώ για το ίδιο διάστημα την πρώτη θέση στη λίστα με τις καλύτερες αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους στην Ευρώπη, κατέλαβε η Norwegian, ακολουθούμενη από την Easyjet.
<< Αρχική σελίδα