Τρίτη 29 Μαρτίου 2016

Τα βιβλία της εβδομάδας

7 βιβλία από τις ελληνικές εκδόσεις για την εβδομάδα που μας εισάγει στον Απρίλιο.

Άνθρωπος στο τρένο
Βασίλης Δανέλλης
Εκδόσεις Καστανιώτη
Ένα βροχερό πρωινό του χειμώνα σε κάποιο σιδηροδρομικό σταθμό δυο άντρες βρίσκουν παράξενο θάνατο. Ο ένας πέφτει στις ράγες, καθώς η αμαξοστοιχία βρίσκεται ακόμα σε κίνηση, και ο άλλος σωριάζεται στην αποβάθρα. Ένας δημοσιογράφος, περιμένοντας το τρένο να συνεχίσει το δρομολόγιό του, ξεχνάει τη συνέντευξη Τύπου που οφείλει να παρακολουθήσει και εντελώς παρορμητικά στρέφεται προς την τραγωδία που εκτυλίχτηκε σχεδόν μπροστά του. Απευθύνεται σε πέντε αυτόπτες μάρτυρες: στον «κύριο με την εφημερίδα», στο μηχανοδηγό, σε μια αινιγματική γυναίκα με όμορφα μάτια και σ’ ένα νεαρό ζευγάρι. Οι μαρτυρίες τους όμως όχι μόνο δε συμφωνούν, αλλά κάθε φορά, μετά τις επίμονες ερωτήσεις του δημοσιογράφου, η οπτική γωνία του καθενός αλλάζει δραματικά. Το τέλος των δύο νεκρών αλλά και η ζωή τους γίνονται πότε ιστορία αγάπης και πότε εκδίκησης, ζήλιας, φθόνου ή στοργής – ενίοτε καταλήγουν σε μια φρενήρη, φιλοσοφική καταδίωξη με υπαρξιακές προεκτάσεις. Τι πραγματικά συνέβη;
Αυτοχειρία, ατύχημα ή φόνος;
Ένα βιβλίο μυστηριώδες και ατμοσφαιρικό, ένας «λογοτεχνικός σταθμός» στο σταθμό του τρένου.
Πειραιώτες
Χαριτόπουλος Διονύσης
Εκδόσεις Τόπος
Ήρθαν πρόσφυγες από παντού. Γύρω από το έρημο αρχαίο Λιμάνι μαζεύτηκαν πρώτα Υδραίοι, Χιώτες, Μανιάτες, Κρητικοί.
Μετά Θρακιώτες, Πόντιοι, Νησιώτες, Μακεδόνες, Ρουμελιώτες, Πελοποννήσιοι, Θεσσαλοί, Ηπειρώτες.
Και έφτιαξαν μια νέα ράτσα, λιμανίσια·
τους Πειραιώτες.

Μικρές ιστορίες από τη ζωή των Πειραιωτών στις δεκαετίες ’50 και ’60.
Η σκληρή ζωή του λιμανιού, οι κάθε λογής χαρακτήρες, η ζωή με το ένα πόδι στη στεριά και το άλλο στη θάλασσα.
Η ανοιχτή ματιά των λιμανίσιων, η μετανάστευση, οι ιδιότυποι και περιθωριακοί τύποι.
Το ρεμπέτικο, οι συμμορίες και η κρατική βία, περνούν από τις σελίδες του βιβλίου και καταγράφονται με σκληρό χιούμορ.
Τρεις διάλογοι
Samuel Beckett
Εκδόσεις Γαβριηλίδης
Εισαγωγή-Μετάφραση-Επίμετρο: Θωμάς Συμεωνίδης Απόσπασμα
Η έκφραση πως δεν υπάρχει τίποτα να εκφραστεί, τίποτα με το οποίο να εκφραστεί, τίποτα από το οποίο να εκφραστεί, καμιά δύναμη να εκφραστεί, μαζί με την υποχρέωση να εκφραστεί. 
Ο Σάμουελ Μπέκετ γεννήθηκε στο Φόξροκ της Ιρλανδίας, κοντά στο Δουβλίνο, στις 13 Απριλίου 1906. Σπούδασε γαλλική και ιταλική φιλολογία στο Κολέγιο Τρίνιτυ του Δουβλίνου. Το 1928 γνώρισε στο Παρίσι τον Τζέιμς Τζόυς, του οποίου υπήρξε έκτοτε στενός φίλος και γραμματέας. Το 1937 εγκαταστάθηκε μόνιμα στη Γαλλία, όπου και έζησε ως το τέλος της ζωής του. Ασχολήθηκε με όλα τα είδη του γραπτού λόγου: ποίηση, δοκίμιο, μυθιστόρημα, θέατρο. Από τα σημαντικότερα πεζά του: η τριλογία "Μολλόυ", "Ο Μαλόν πεθαίνει", "Ο ακατανόμαστος"· "Πρώτος έρωτας"· "Φαντασία νεκρή φαντάσου"· "Ο ερημωτής". Το 1952 γίνεται ευρύτερα γνωστός με το πρώτο του παιγμένο και δημοσιευμένο θεατρικό έργο, το "Περιμένοντας τον Γκοντό". Ακολούθησαν: "Τέλος του παιχνιδιού", "Η τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ", "Ευτυχισμένες μέρες", "Θέατρο", και πολλά άλλα σύντομα έργα. Το 1969 τιμήθηκε με το βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας. Πέθανε στο Παρίσι στις 22 Δεκεμβρίου 1989.
Ατούλ Γκαουάντε
Εμείς οι θνητοί, τα όρια της ιατρικής και τι έχει πράγματι σημασία όταν το τέλος πλησιάζει
Πανεπιστημιακές εκδόσεις Κρήτης Προοπτική


«Έμαθα πολλά στην Ιατρική Σχολή, αλλά σίγουρα δεν έμαθα τίποτα για τη θνητότητα. Ναι μεν μου έδωσαν ένα αφυδατωμένο, άκαμπτο πτώμα για να το ανοίξω και να μελετήσω τα εσωτερικά όργανα, αλλά μοναδικός σκοπός ήταν να αποκτήσω γνώσεις για την ανθρώπινη ανατομία. Τα εγχειρίδια της Σχολής δεν ανέφεραν σχεδόν τίποτα για τα γηρατειά, την ανημπόρια που τα συνοδεύει ή τη διαδικασία του θανάτου. Τίποτα για το πώς εκτυλίσσεται αυτή η διαδικασία, πώς οι άνθρωποι βιώνουν το τέλος της ζωής τους και πώς αυτή η ιστορία επηρεάζει τους δικούς τους ανθρώπους – όλα τούτα φαίνονταν περιττά. Σκοπός της ιατρικής εκπαίδευσης, όπως το βλέπαμε εμείς ως φοιτητές αλλά κι όπως το έβλεπαν οι καθηγητές μας, ήταν να μάθουμε να σώζουμε ζωές, όχι να διαχειριζόμαστε τον θάνατο.» Η ιστορία της ιατρικής στη σύγχρονη εποχή είναι μια πορεία αλλεπάλληλων επιτευγμάτων που βελτίωσαν θεαματικά την ποιότητα της ανθρώπινης ζωής και παρέτειναν εντυπωσιακά τη διάρκειά της. Ωστόσο, εμπρός στα αναπόφευκτα γηρατειά και στον θάνατο, η ιατρική στέκεται αμήχανη.
Στο βιβλίο αυτό, ο Ατούλ Γκαουάντε συνδυάζει ανθρώπινες ιστορίες με την προσωπική του περιπλάνηση στο πεδίο της γηριατρικής και της οργανωμένης φροντίδας των ηλικιωμένων, ψάχνοντας για τις επιλογές που θα εξασφαλίζουν μια ζωή με αυτοτέλεια, χαρά και αξιοπρέπεια. Πρόκειται για μια αναζήτηση επίμονη, ειλικρινή και βαθιά συγκινητική. #1 best-seller των New York Times
Nicci French 
Οργισμένη Παρασκευή
Εκδόσεις Διόπτρα
Μπροστά σε ένα αποτρόπαιο έγκλημα, μην έχοντας τη δυνατότητα να πείσει την αστυνομία για την αθωότητά της, η Φρίντα αναγκάζεται να πάρει μία πολύ ριψοκίνδυνη απόφαση. Όταν ανακαλύπτεται ένα πρησμένο και μελανιασμένο πτώμα να επιπλέει στον ποταμό Τάμεση, η αστυνομία μπορεί τουλάχιστον να είναι σίγουρη ότι η αναγνώριση του θύματος δεν θα αποτελέσει πρόβλημα. Γύρω από τον καρπό του νεκρού ανθρώπου, υπάρχει ένα νοσοκομειακό περικάρπιο. Επάνω του, είναι γραμμένο ένα όνομα: Δρ Φ. Κλάιν.
Όμως η ψυχοθεραπεύτρια Φρίντα Κλάιν είναι ολοζώντανη. Και καθώς δεν αργούν να βρεθούν στοιχεία που τη συνδέουν με το έγκλημα, καθίσταται η υπ’ αριθμόν ένα ύποπτη!
Μην έχοντας τη δυνατότητα να πείσει την αστυνομία για την αθωότητά της, η Φρίντα αναγκάζεται να πάρει μία πολύ ριψοκίνδυνη απόφαση προκειμένου να μπορέσει να ενώσει όλα τα κομμάτια του αποτρόπαιου παζλ και ν’ ανακαλύψει την αλήθεια, πριν να είναι πολύ αργά τόσο για την ίδια όσο και για τους ανθρώπους που αγαπά.
Η Οργισμένη Παρασκευή είναι το πέμπτο, καθηλωτικό και συναρπαστικό μυθιστόρημα της σειράς με πρωταγωνίστρια τη Φρίντα Κλάιν ενώ η υπογραφή Nicci French αποτελεί πια εγγύηση.
Γ. Στάνλεϊ Μος
Κακό φεγγαραντάμωμα: Το χρονικό της απαγωγής του Στρατηγού Κράιπε
Εκδόσεις Μεταίχμιο
Μια νύχτα του Απριλίου 1944 ένας νεαρός βρετανός αξιωματικός, ο πατέρας μου, Μπίλι Μος, βρισκόταν σε ένα μικρό μηχανοκίνητο σκάφος που πλησίαζε τις ακτές της κατεχόμενης από τους Ναζί Κρήτης, πασχίζοντας να διακρίνει κάποιο φωτεινό σημαδάκι, το σινιάλο να βγει στην ακτή. Τον περίμενε μια μικρή ομάδα κρητικών ανταρτών, μαζί με τον Πάτρικ Λη Φέρμορ, τον διοικητή του Μπίλι. Ο Πάντι και ο Μπίλι ήταν αξιωματικοί της Διεύθυνσης Ειδικών Επιχειρήσεων (ΔΕΕ) και η αποστολή τους ήταν να απαγάγουν έναν γερμανό στρατηγό, να τον μεταφέρουν ταχύτατα στην άλλη πλευρά του νησιού και στη συνέχεια διά θαλάσσης ως την Αίγυπτο.
απόσπασμα από την εισαγωγή του βιβλίου.

Στο βιβλίο αυτό, το οποίο βασίζεται στα ημερολόγιά του, ο Γουίλιαμ Στάνλεϊ Μος κατέγραψε ολόκληρη την επιχείρηση απαγωγής του γερμανού διοικητή της κατεχόμενης Κρήτης, του στρατηγού Κράιπε, που παραμένει μια από τις συναρπαστικότερες πράξεις του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου.

Λεβεντάκη Βασιλική Τρέξε στον επόμενο σταθμό
Εκδόσεις Λιβάνη
ELIAS PANAGOPOULOS
Η Πία Στόκλιν, δημοφιλής συγγραφέας, εξαφανίζεται κάτω από μυστηριώδεις συνθήκες μερικές μέρες πριν από την πολυαναμενόμενη κυκλοφορία του νέου της βιβλίου. Ο Ρόμπερτ Φίσερ, διακεκριμένος ψυχολόγος, αυτοκτονεί πέφτοντας στις γραμμές του σιδηροδρομικού σταθμού του Κίλχμπεργκ, ενώ λίγο νωρίτερα έχει εντοπιστεί η Πία Στόκλιν, βάναυσα χτυπημένη, στην περιοχή του Μπελβιού. Η Ρενάτα Κίμαν, ειδική πράκτορας του FBI, λαμβάνει ξαφνικά ένα παράξενο μήνυμα, που την τοποθετεί στον πυρήνα μιας πρωτοφανούς υπόθεσης. Κάποιος φαίνεται να αντιγράφει καρέ καρέ σκηνές από το τελευταίο βιβλίο της δημοφιλούς συγγραφέως, σε ένα παιχνίδι που δοκιμάζει τα όρια της λογικής. Τι συνδέει την απαγωγή της Πία Στόκλιν με την αυτοκτονία του Ρόμπερτ Φίσερ; Τι συμβολίζουν οι γρίφοι που συνεχίζει να λαμβάνει η Ρενάτα Κίμαν; Ποιος είναι ο επόμενος στόχος ενός μανιακού που χτυπά πάντα με ακρίβεια, σκορπώντας τον θάνατο;
Ένα ξέφρενο κυνηγητό έχει ξεκινήσει στους δρόμους ης Ζυρίχης. Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την ειδική πράκτορα και τον συνεργάτη της, αστυνόμο Στέφαν Βέμπερ. Κι ενώ κάθε ώρα που περνά καταδιώκει τις κινήσεις τους, εκείνοι τρέχουν να προλάβουν. Θα καταφέρουν να φτάσουν πρώτοι στον επόμενο σταθμό;
Στάθηκε στην άκρη της αποβάθρας. Το βλέμμα του καρφωμένο σε ένα απέραντο κενό. Μια μυστηριώδης φιγούρα, με το χρώμα της αύρας της να βαθαίνει, αναμένοντας...Άνοιξε τη δερμάτινη τσάντα του, έβγαλε ένα πακέτο τσιγάρα και, αφού έφερε ένα στο στόμα, το άναψε. Το μουγκρητό του τρένου, που ακούστηκε από μακριά, όπλισε με ενθουσιασμό την παραστρατημένη λογική του. Και η επόμενη κίνηση; Πετάχτηκε όρθιος. Ναι, τώρα ήταν ακόμα πιο κοντά. Και ο χρόνος μετρούσε αντίστροφα...
  

click@Life

Ετικέτες ,