Τρίτη 7 Μαρτίου 2017

Σκάνδαλο με τα καφτάνια που λανσάρει η Λίζ Χάρλεϊ

.

Τα φτιάχνουν εργαζόμενοι «δούλοι» στην Ινδία


Σκάνδαλο έχει ξεσπάσει τις τελευταίες μέρες με τη μάρκα της διάσημης ηθοποιού Λιζ Χάρλεϊ με
ρούχα για την παραλία, τα οποία φτιάχνονται στην Ινδία κάτω από απαράδεκτες συνθήκες.
Συγκεκριμένα, η διάσημη ηθοποιός έχει φτιάξει την δική της μάρκα με beachwear, για την οποία όπως έχει πει, έχει εκείνη τον πρώτο λόγο για τα πάντα... από το site της μέχρι τα σχέδια και την διαφήμισή τους.
Παρ΄όλα αυτά, η Λίζ Χάρλεϊ δεν έχει αναφέρει πως το εργοστάσιο, στο οποίο δημιουργούνται τα ρούχα της είναι λίγο έξω από το Δελχί της Ινδίας και οι εργαζόμενοι δουλεύουν από τις 8 το πρωί μέχρι τις 8 το βράδυ, κάνουν υπερωρίες μία ολόκληρη μέρα, δεν παίρνουν άδεια διακοπών και λαμβάνουν μόλις το «τραγικό» ποσό των 100 ευρώ το μήνα.
Δουλεύοντας ουσιαστικά  για 4 ευρώ την ημέρα, οι περίπου 400 εργαζόμενοι στα εργοστάσια στο Δελχί δουλεύουν και τα Σαββατοκύριακα, ενώ η Λίζ Χάρλεϊ δεν είναι η μόνη εργοδότης, καθώς ράβουν ρούχα και γι΄ άλλες Ευρωπαϊκές μάρκες.
Ένα ακόμη στοιχείο-σοκ, είναι πως η εταιρία μετακόμισε πρόσφατα σε νέες εγκαταστάσεις, οι οποίες μοιάζουν με φυλακές, καθώς περιτριγυρίζονται από τοίχους ύψους 8,5 μέτρων και συρματοπλέγματα.
Άτομα από το εργοστάσιο δεν έχουν ιδέα που πηγαίνουν τα ρούχα τους, αλλά μερικοί εργαζόμενοι αναφέρουν πως έχουν δει φωτογραφίες με την Λίζ Χάρλει να τα φοράει.
«Δουλεύω για 12 ώρες τη μέρα και ο μισθός μου εξαρτάται από τις ώρες και τις μέρες εργασίας μου. Στο τέλος του μήνα παίρνω περίπου 100 ευρώ. Δεν πηγαίνουμε διακοπές. Αυτό είναι μεγάλο πρόβλημα, καθώς δεν υπάρχει περίπτωση να πάρουμε ούτε μία μέρα άδεια. Κάθε φορά που το ζητάμε, μας βάζουν να δουλέψουμε περισσότερο», ανέφερε μία εργαζόμενη μητέρα τριών παιδιών.
Όσον αφορά τη διάσημη ηθοποιό, η ίδια πρωτολάνσαρε το brand της με τα καφτάνια το 2005, όπου ουσιαστικά πρόκειται για μία πολυτελής μάρκα με επιρροές από το διεθνές τζετ σετ.
Τα περισσότερα ρούχα είναι 100% βαμβακερά, πωλούνται στα καταστήματα Harrods και έχουν Lycra και μεταξένια επένδυση.
Πάντως, από την πλευρά της Λιζ Χάρλει, ο υπεύθυνος επικοινωνίας της ανέφερε το βράδυ της Κυριακής πως το brand της έχει έχει έγκυρη πιστοποίηση BSCI [Επιχειρηματική Πρωτοβουλία Κοινωνικής Συμμόρφωσης] και έχει περάσει όλα τα απαιτούμενα κοινωνικά πρότυπα της βιομηχανίας των ενδυμάτων, τηρώντας όλους τους νόμους της εργασίας και της πληρωμής.


Ετικέτες , ,