«Ντον Τζοβάννι»: κριτική όπερας
Η Ιωάννα Κλεφτόγιαννη γράφει κριτική
για την όπερα «Ντον Τζοβάννι» που παρουσιάζεται, σε σκηνοθεσία του
Γιάννη Χουβαρδά, από την Εθνική Λυρική Σκηνή, έως τις 15 Ιουνίου, στο
Ηρώδειο.
Τετάρτης), ο «Ντον Τζοβάννι» του Μότσαρτ, η πρώτη ενδιαφέρουσα θερινή παραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και πρώτη οπερατική σκηνοθεσία επί ελληνικού εδάφους του τέως καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου Γιάννη Χουβαρδά, δεν είναι μια δουλειά που έρχεται να κάνει τομή στην εγχώρια παραστασιολογία της όπερας ή μια πρόταση που αποπειράται να κάνει την υπέρβαση –την οποιαδήποτε υπέρβαση (στο Ηρώδειο έως και την Κυριακή).
Ο σκηνοθέτης, που διαπρέπει στις μεγάλες όπερες του εξωτερικού, συγκρατημένος, προσεκτικός, δούλεψε εξαντλητικά με τους μονωδούς και τα αποτελέσματα είναι αξιοσημείωτα για λυρικούς ερμηνευτές: ξεμπλόκαραν τα συνήθως δύσκαμπτα σώματά τους.
Συγχρόνως, ο Γιάννης Χουβαρδάς δημιούργησε απρόσμενα, ενδιαφέροντα σωματικά συμπλέγματα -είτε στην ερωτική πάλη-είτε στις διενέξεις των αντεραστών. Τα σώματα, σε αυτή την σοβαρή κωμική όπερα, πάνω στα οποία ασελγεί ο φιλήδονος κι αμοραλιστής Ντον Τζοβάννι, είναι αυτά που δικαίως πρωταγωνιστούν στη σκηνή του Ηρωδείου μαζί με τις μουσικές του Μότσαρτ (σε μουσική διεύθυνση Λουκά Καρυτινού).
STEFANOS
Δημήτρης Καβράκος και Φράνκο Πομπόνι στην όπερα «Ντον Τζοβάννι».
Ευτύχησε στις γυναικείες κυρίως ερμηνείες της Ντόνα Ελβίρα Τσέλια Κοστέα και της Ντόνα Άννα Μυρτώς Παπαθανασίου. Εξαίρετος ως υπηρέτης Λεπορέλο ο Χριστόφορος Σταμπόγλης. Ενδιαφέρον το σκηνικό της Εύας Μανιδάκη, με πρώτη ύλη το μέταλλο, στο οποίο κυριαρχεί μια καντίνα με νέον επιγραφή, η οποία «δένει» θαυμάσια με το ρωμαϊκό μνημείο.
Ιωάννα Κλεφτόγιαννη
Clickatlife.gr
Ετικέτες ΑΡΧΙΚΗ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
<< Αρχική σελίδα