«Δεν υπήρξε συμφωνία για προκαταβολή 3-5 δισ. ευρώ στην Ελλάδα»
Η Μόσχα διαψεύδει δημοσίευμα του περιοδικού Spiegel
«Δεν υπήρξε ποτέ συμφωνία για χορήγηση προκαταβολής στην Ελλάδα ύψους
3-5 δισ. ευρώ από τα κέρδη του "Ελληνικού αγωγού" φυσικού αερίου, που
αναμένεται να υπογραφεί την επόμενη εβδομάδα στην Αθήνα», δήλωσε ο
εκπρόσωπος Τύπου του προέδρου Πούτιν, Ντμίτρι Πεσκόφ.
«Όχι δεν υπήρξε», απάντησε ο κ. Πεσκόφ, όταν ερωτήθηκε για το σχετικό δημοσίευμα του περιοδικού Spiegel στον αέρα του ραδιοσταθμού Business FM και πρόσθεσε ότι ο πρόεδρος Πούτιν «μόνος του είπε στη συνέντευξη Τύπου (με τον πρωθυπουργό Α. Τσίπρα) ότι κανείς δεν ζήτησε βοήθεια».
«Είναι φυσικό ότι το ζήτημα για την ενεργειακή συνεργασία τέθηκε. Είναι φυσικό ότι με το πέρας των συνομιλιών κορυφής συμφωνήθηκε ότι σε επίπεδο εμπειρογνωμόνων θα υπάρξει επεξεργασία όλων των ζητημάτων, που σχετίζονται με τη συνεργασία στον τομέα της ενέργειας, ενώ η Ρωσία δεν υποσχέθηκε οικονομική βοήθεια, διότι ουδείς την ζήτησε», είπε ο κ. Πεσκόφ στον οικονομικό ραδιοσταθμό της Μόσχας Business FM.
Υπενθυμίζεται ότι στην κοινή συνέντευξη Τύπου με τον πρωθυπουργό Α. Τσίπρα στις 8 Απριλίου, ο πρόεδρος Πούτιν είχε πει ότι στο πλαίσιο της ανάπτυξης κοινών ενεργειακών σχεδίων «μπορεί να προκύψουν τέτοιες καταστάσεις, οι οποίες θα μας επέτρεπαν όχι μόνο να δανειοδοτήσουμε αυτά ή εκείνα τα σχέδια, που συζητήσαμε μαζί σήμερα, αλλά και να επιλύσουμε ζητήματα πιστωτικών σχέσεων σε πιο ευρύ πλαίσιο κατά την υλοποίηση αυτών των σχεδίων».
Και αμέσως μετά είχε προσθέσει ότι: «Εάν, ας υποθέσουμε, θα υλοποιήσουμε ένα μεγάλο σχέδιο, που θα φέρνει έσοδα στην Ελλάδα, αυτό σημαίνει, ότι από αυτά τα έσοδα μπορούν να υπάρξουν και εξοφλήσεις εκείνων των δανείων, τα οποία σήμερα αναφέραμε παρεμπιπτόντως. Δηλαδή λόγος γίνεται όχι για βοήθεια, αλλά για συνεργασία, μεταξύ άλλων και στον χρηματοπιστωτικό τομέα, σε διασύνδεση με συγκεκριμένα μεγάλα σχέδια».
Σχετικά με τον σχεδιαζόμενο «Ελληνικό αγωγό» κυβερνητικές πηγές στη Μόσχα είχαν αναφέρει κατά τη διάρκεια της επίσκεψης ότι «εξασφαλίστηκε η δυνατότητα χρηματοδότησης ενός μεγάλου έργου, πάντοτε εντός των θεσμικών πλαισίων της ΕΕ. Το κόστος κατασκευής του υπολογίζεται σε 2 δισ. ευρώ και η λειτουργία του αγωγού εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει την 1/1/2019» και ότι θα επιφέρει κέρδη για το ελληνικό Δημόσιο ύψους 500 εκατ. ευρώ ετησίως από τα τέλη διέλευσης και μόνο.
«Όχι δεν υπήρξε», απάντησε ο κ. Πεσκόφ, όταν ερωτήθηκε για το σχετικό δημοσίευμα του περιοδικού Spiegel στον αέρα του ραδιοσταθμού Business FM και πρόσθεσε ότι ο πρόεδρος Πούτιν «μόνος του είπε στη συνέντευξη Τύπου (με τον πρωθυπουργό Α. Τσίπρα) ότι κανείς δεν ζήτησε βοήθεια».
«Είναι φυσικό ότι το ζήτημα για την ενεργειακή συνεργασία τέθηκε. Είναι φυσικό ότι με το πέρας των συνομιλιών κορυφής συμφωνήθηκε ότι σε επίπεδο εμπειρογνωμόνων θα υπάρξει επεξεργασία όλων των ζητημάτων, που σχετίζονται με τη συνεργασία στον τομέα της ενέργειας, ενώ η Ρωσία δεν υποσχέθηκε οικονομική βοήθεια, διότι ουδείς την ζήτησε», είπε ο κ. Πεσκόφ στον οικονομικό ραδιοσταθμό της Μόσχας Business FM.
Υπενθυμίζεται ότι στην κοινή συνέντευξη Τύπου με τον πρωθυπουργό Α. Τσίπρα στις 8 Απριλίου, ο πρόεδρος Πούτιν είχε πει ότι στο πλαίσιο της ανάπτυξης κοινών ενεργειακών σχεδίων «μπορεί να προκύψουν τέτοιες καταστάσεις, οι οποίες θα μας επέτρεπαν όχι μόνο να δανειοδοτήσουμε αυτά ή εκείνα τα σχέδια, που συζητήσαμε μαζί σήμερα, αλλά και να επιλύσουμε ζητήματα πιστωτικών σχέσεων σε πιο ευρύ πλαίσιο κατά την υλοποίηση αυτών των σχεδίων».
Και αμέσως μετά είχε προσθέσει ότι: «Εάν, ας υποθέσουμε, θα υλοποιήσουμε ένα μεγάλο σχέδιο, που θα φέρνει έσοδα στην Ελλάδα, αυτό σημαίνει, ότι από αυτά τα έσοδα μπορούν να υπάρξουν και εξοφλήσεις εκείνων των δανείων, τα οποία σήμερα αναφέραμε παρεμπιπτόντως. Δηλαδή λόγος γίνεται όχι για βοήθεια, αλλά για συνεργασία, μεταξύ άλλων και στον χρηματοπιστωτικό τομέα, σε διασύνδεση με συγκεκριμένα μεγάλα σχέδια».
Σχετικά με τον σχεδιαζόμενο «Ελληνικό αγωγό» κυβερνητικές πηγές στη Μόσχα είχαν αναφέρει κατά τη διάρκεια της επίσκεψης ότι «εξασφαλίστηκε η δυνατότητα χρηματοδότησης ενός μεγάλου έργου, πάντοτε εντός των θεσμικών πλαισίων της ΕΕ. Το κόστος κατασκευής του υπολογίζεται σε 2 δισ. ευρώ και η λειτουργία του αγωγού εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει την 1/1/2019» και ότι θα επιφέρει κέρδη για το ελληνικό Δημόσιο ύψους 500 εκατ. ευρώ ετησίως από τα τέλη διέλευσης και μόνο.
<< Αρχική σελίδα