Ηλεκτρονικό εισιτήριο των ΜΜΜ
Πότε ξεκινάει – Τι ακριβώς αλλάζει;
To ηλεκτρονικό εισιτήριο έχει ως στόχο να μπει οριστικά τέλος στο πρόβλημα της λαθροεπιβίβασης
και της εισητηριοδιαφυγής.
Τι θα αλλάξει με το ηλεκτρονικό εισιτήριο:
Τοποθετήθηκαν μπάρες αλλά και γυάλινες θύρες που θα φτάνουν σε ύψος το 1,70.
Προκειμένου να ανοίξουν οι μπάρες, θα πρέπει ο επιβάτης να σκανάρει το εισιτήριο ή την κάρτα διαδρομών.
Οι νέες κάρτες, που θα μοιάζουν με πιστωτικές, θα φορτίζονται με το ανάλογο ποσό και θα λειτουργούν σαν κάρτες διάρκειας εβδομαδιαίας, μηνιαίας ή ετήσιας.
Δίπλα από τις μπάρες θα υπάρχουν εμπόδια ώστε οι επιβάτες να μην μπορούν να περάσουν, παρά μόνον από τα ειδικά μηχανήματα.
Ο επιβάτης θα πρέπει να σκανάρει το εισιτήριο του και για να βγει από το σταθμό.
Στους σταθμούς του μετρό και του προαστιακού θα τοποθετηθούν – σε πρώτη φάση- 1.062 πύλες που θα ανοίγουν με το σκανάρισμα της ειδικής κάρτας που θα αντικαταστήσει το εισιτήριο.
Δες εδώ: Ηλεκτρονικό εισιτήριο – Τι θα ισχύει για τους ανέργους;
Τι θα γίνει με το ηλεκτρονικό εισιτήριο και τις ώρες αιχμής;
Επίσης, στα λεωφορεία θα τοποθετηθούν ειδικά επικυρωτικά μηχανήματα (επίσης με ανέπαφο σύστημα χρέωσης. Στις ώρες αιχμής η επιβίβαση θα γίνεται από όλες τις πόρτες ενώ τις υπόλοιπες ώρες, η επιβίβαση θα γίνεται μόνον από την πόρτα του οδηγού. Εφόσον η κάρτα δεν είναι φορτισμένη, θα υπάρχει ειδική κόκκινη σήμανση.
Πώς θα πληρώνουμε το ηλεκτρονικό εισιτήριο;
Τα νέα εισιτήρια θα φορτίζονται σε ειδικά μηχανήματα έκδοσης όπου θα μπορούν οι επιβάτες να πληρώνουν με μετρητά αλλά και πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες.
Στους σταθμούς θα εγκατασταθούν 293 ειδικά μηχανήματα έκδοσης ενώ σε 600 επιπλέον σημεία – ανάμεσά τους και περίπτερα – θα εγκατασταθούν μηχανήματα POS για τη φόρτιση.
Επιπλέον θα υπάρχουν και οι κάρτες απεριορίστων διαδρομών, που θα είναι αυστηρά προσωπικές, με τυπωμένη τη φωτογραφία και το ονοματεπώνυμο του κατόχου.
Ήδη έχει γίνει παραγγελία για 1 εκατομμύριο τέτοιες κάρτες.
Τιμή εισιτηρίου και καρτών απεριορίστων διαδρομών
Για την ώρα, δεν θα αλλάξει η τιμή ούτε των εισιτηρίων, ούτε των καρτών.
Όμως σύμφωνα με το σχεδιασμό του αρμόδιου υπουργείου αλλά και του ΟΑΣΑ, σύντομα θα εφαρμοστεί ένα σύστημα τιμολόγησης, που θα καταργήσει το ενιαίο εισιτήριο (διάρκειας 90 λεπτών) και έτσι οι επιβάτες θα πληρώνουν το κόστος ανά χιλιόμετρο.
Ο ΟΑΣΑ εκτιμά ότι το σύστημα αυτό θα είναι πολύ δικαιότερο αφού οι επιβάτες θα πληρώνουν τα ΜΜΜ μόνον για όσο τα χρησιμοποιούν.
Πότε θα εφαρμοστεί το νέο εισιτήριο στα ΜΜΜ
Η λειτουργία του νέου συστήματος θα ξεκινήσει σε λεωφορεία, τρόλεϊ, γραμμή 1 του μετρό (ΗΣΑΠ) και τραμ την 1η Φεβρουαρίου 2017, ενώ στις γραμμές 2 και 3 του μετρό, το νέο σύστημα θα ισχύσει από τις 30 Ιουνίου 2017.
Τι θα ισχύει για τους ανέργους;
Οι κάρτες απεριορίστων διαδρομών, με τη νέα μορφή τους παραμένουν στα 30 ευρώ. Οι άνεργοι που είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα του ΟΑΕΔ θα παίρνουν δωρεάν το ηλεκτρονικό εισιτήριο.
Σε πρώτη φάση το νέο σύστημα θα εφαρμοστεί σε όλα τα Μέσα εκτός από το Μετρό, όπου και θα εμφανιστεί τον Ιούλιο.
To ηλεκτρονικό εισιτήριο έχει ως στόχο να μπει οριστικά τέλος στο πρόβλημα της λαθροεπιβίβασης
και της εισητηριοδιαφυγής.
Τι θα αλλάξει με το ηλεκτρονικό εισιτήριο:
Τοποθετήθηκαν μπάρες αλλά και γυάλινες θύρες που θα φτάνουν σε ύψος το 1,70.
Προκειμένου να ανοίξουν οι μπάρες, θα πρέπει ο επιβάτης να σκανάρει το εισιτήριο ή την κάρτα διαδρομών.
Οι νέες κάρτες, που θα μοιάζουν με πιστωτικές, θα φορτίζονται με το ανάλογο ποσό και θα λειτουργούν σαν κάρτες διάρκειας εβδομαδιαίας, μηνιαίας ή ετήσιας.
Δίπλα από τις μπάρες θα υπάρχουν εμπόδια ώστε οι επιβάτες να μην μπορούν να περάσουν, παρά μόνον από τα ειδικά μηχανήματα.
Ο επιβάτης θα πρέπει να σκανάρει το εισιτήριο του και για να βγει από το σταθμό.
Στους σταθμούς του μετρό και του προαστιακού θα τοποθετηθούν – σε πρώτη φάση- 1.062 πύλες που θα ανοίγουν με το σκανάρισμα της ειδικής κάρτας που θα αντικαταστήσει το εισιτήριο.
Δες εδώ: Ηλεκτρονικό εισιτήριο – Τι θα ισχύει για τους ανέργους;
Τι θα γίνει με το ηλεκτρονικό εισιτήριο και τις ώρες αιχμής;
Επίσης, στα λεωφορεία θα τοποθετηθούν ειδικά επικυρωτικά μηχανήματα (επίσης με ανέπαφο σύστημα χρέωσης. Στις ώρες αιχμής η επιβίβαση θα γίνεται από όλες τις πόρτες ενώ τις υπόλοιπες ώρες, η επιβίβαση θα γίνεται μόνον από την πόρτα του οδηγού. Εφόσον η κάρτα δεν είναι φορτισμένη, θα υπάρχει ειδική κόκκινη σήμανση.
Πώς θα πληρώνουμε το ηλεκτρονικό εισιτήριο;
Τα νέα εισιτήρια θα φορτίζονται σε ειδικά μηχανήματα έκδοσης όπου θα μπορούν οι επιβάτες να πληρώνουν με μετρητά αλλά και πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες.
Στους σταθμούς θα εγκατασταθούν 293 ειδικά μηχανήματα έκδοσης ενώ σε 600 επιπλέον σημεία – ανάμεσά τους και περίπτερα – θα εγκατασταθούν μηχανήματα POS για τη φόρτιση.
Επιπλέον θα υπάρχουν και οι κάρτες απεριορίστων διαδρομών, που θα είναι αυστηρά προσωπικές, με τυπωμένη τη φωτογραφία και το ονοματεπώνυμο του κατόχου.
Ήδη έχει γίνει παραγγελία για 1 εκατομμύριο τέτοιες κάρτες.
Τιμή εισιτηρίου και καρτών απεριορίστων διαδρομών
Για την ώρα, δεν θα αλλάξει η τιμή ούτε των εισιτηρίων, ούτε των καρτών.
Όμως σύμφωνα με το σχεδιασμό του αρμόδιου υπουργείου αλλά και του ΟΑΣΑ, σύντομα θα εφαρμοστεί ένα σύστημα τιμολόγησης, που θα καταργήσει το ενιαίο εισιτήριο (διάρκειας 90 λεπτών) και έτσι οι επιβάτες θα πληρώνουν το κόστος ανά χιλιόμετρο.
Ο ΟΑΣΑ εκτιμά ότι το σύστημα αυτό θα είναι πολύ δικαιότερο αφού οι επιβάτες θα πληρώνουν τα ΜΜΜ μόνον για όσο τα χρησιμοποιούν.
Πότε θα εφαρμοστεί το νέο εισιτήριο στα ΜΜΜ
Η λειτουργία του νέου συστήματος θα ξεκινήσει σε λεωφορεία, τρόλεϊ, γραμμή 1 του μετρό (ΗΣΑΠ) και τραμ την 1η Φεβρουαρίου 2017, ενώ στις γραμμές 2 και 3 του μετρό, το νέο σύστημα θα ισχύσει από τις 30 Ιουνίου 2017.
Τι θα ισχύει για τους ανέργους;
Οι κάρτες απεριορίστων διαδρομών, με τη νέα μορφή τους παραμένουν στα 30 ευρώ. Οι άνεργοι που είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα του ΟΑΕΔ θα παίρνουν δωρεάν το ηλεκτρονικό εισιτήριο.
Σε πρώτη φάση το νέο σύστημα θα εφαρμοστεί σε όλα τα Μέσα εκτός από το Μετρό, όπου και θα εμφανιστεί τον Ιούλιο.
<< Αρχική σελίδα