Xαμός! Πήραν «φωτιά» οι Κυκλάδες – Εσπασε το φράγμα των 2 ευρώ η αμόλυβδη
να προβλέψει πού θα φτάσει, από τη στιγμή που η διεθνής τιμή του πετρελαίου ξεπέρασε και το όριο των 80 δολαρίων.
Το δεύτερο αξιοσημείωτο είναι ότι ακόμα και μεταξύ των Κυκλάδων καταγράφονται μεγάλες διαφορές τιμών και είναι ενδεικτικό ότι ενώ στη Σίκινο και στην Αμοργό η τιμή της αμόλυβδης κινείται στα επίπεδα των 2 ευρώ/ λίτρο, στην Τήνο και στη Σύρο βρίσκει κανείς βενζίνη ως και 25 λεπτά φτηνότερα.
Ως γνωστόν διατίμηση στα καύσιμα δεν υπάρχει, άρα θεωρητικά οι λιανικές τιμές διαμορφώνονται ελεύθερα, με βάση τον κανόνα προσφοράς- ζήτησης, αφού συνυπολογιστεί και το αυξημένο κόστος των μεταφορικών. Είναι, όμως, τόσο απλό; Αν αναλύσει κανείς τα επίσημα στοιχεία, θα διαπιστώσει ότι οι τιμές ειδικά σε μικρότερα νησιά δεν έχουν μεγάλες διαφορές. Και το ερώτημα είναι, θα παρέμβει η Επιτροπή Ανταγωνισμού για να ελέγξει αν υπάρχουν εναρμονισμένες πρακτικές, δηλαδή συμφωνίες κάτω από το τραπέζι για φιξαρισμένες τιμές; Λειτουργεί σωστά ο ανταγωνισμός στα νησιά αλλά και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας, όπου παρατηρούνται τιμές πολύ υψηλότερες του μέσου όρου;
Κρίσιμος είναι, επίσης, ο έλεγχος για το φαινόμενο της λαθρεμπορίας καυσίμων, που επίσης αλλοιώνει και στρεβλώνει τον ανταγωνισμό, ένα ζήτημα που έθεσε σε ανακοίνωση του και ο Σύνδεσμος Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδας, αναδεικνύοντας το εκτεταμένο πρόβλημα ειδικά στην περιοχή της Αττικής. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά έμπειρο στέλεχος της Τελωνειακής Διοίκησης, όποιος κάνει μια έρευνα αγοράς π.χ. κατά μήκος της οδού Πειραιώς, θα διαπιστώσει ότι οι τιμές της βενζίνης διαμορφώνονται σε επίπεδα πολύ χαμηλότερα του μέσου όρου όχι μόνο της Επικράτειας, αλλά και του Νομού, κάτι που θα έπρεπε να αποτελέσει τουλάχιστον αντικείμενο δειγματοληπτικών, συντονισμένων ελέγχων.
Ήδη, σύμφωνα με πληροφορίες, στην ΑΑΔΕ αξιοποιούν τα ευρήματα του συστήματος εισροών- εκροών για καταδρομικές επιδρομές σε πρατήρια που εμφανίζουν ύποπτη συμπεριφορά, με πιο κραυγαλέα περίπτωση αυτή του πρατηρίου στη Δυτική Αττική, που εκτός των καραμπινάτων τελωνειακών και φορολογικών παραβάσεων, δεν είχαν καν άδεια λειτουργίας! Ο σχεδιασμός της ΑΑΔΕ προβλέπει τη διενέργεια τουλάχιστον 55.000 τελωνειακών ελέγχων δίωξης (εκτός των ελέγχων δίωξης που διενεργούν οι Κ.Ο.Ε.), με στόχο τη διαπίστωση τουλάχιστον 5.500 παραβάσεων και την κατάσχεση τουλάχιστον 100 τόνων λαθραίων καυσίμων.
<< Αρχική σελίδα