Φυσικό αέριο σε αυτοκίνητο με επιδότηση – “Φθηνότερο κατά 20% από το υγραέριο”
Στα εγκαίνια του πρώτου Πρατηρίου Φυσικού Αερίου για Οχήματα “FISIKON” στη Θεσσαλονίκη παρευρέθηκε την Τετάρτη ο υφυπουργός ΠΕΚΑ, Ασημάκης Παπαγεωργίου.
Ο κ. Παπαγεωργίου έκανε λόγο για τεχνολογία ήδη ώριμη, ασφαλή και με τεράστια εφαρμογή
παγκοσμίως. Σημείωσε δε πως “και στην Ελλάδα άλλωστε, εδώ και μερικά χρόνια, λειτουργούν δύο από τους μεγαλύτερους σταθμούς ανεφοδιασμού στην Ευρώπη, οι οποίοι τροφοδοτούν ένα στόλο περίπου 700 λεωφορείων και απορριμματοφόρων, καθώς και διάφορα οχήματα επαγγελματικής και ιδιωτικής χρήσης”.
Χαρακτήρισε επίσης το φυσικό αέριο ως “ένα καύσιμο ιδιαίτερα καθαρό και περιβαλλοντικά φιλικό”: “με ενίσχυση της χρήσης φυσικού αερίου στα οχήματα μειώνουμε τους ρύπους, ρύποι που κατά το ένα τρίτο σήμερα προκαλούνται από τη χρήση των μέσων μεταφοράς. Φροντίζουμε έτσι για καθαρές πόλεις, με καθαρό αέρα, πολύ χαμηλότερους θορύβους” πρόσθεσε.
“Παράλληλα, η αυτοκίνηση με χρήση φυσικού αερίου αποτελεί πράγματι μία συμφέρουσα και οικονομική λύση: Φθηνότερο καύσιμο αξιοποιείται στην κίνηση αποδοτικότερων οχημάτων με μεγαλύτερη αυτονομία και συνολικά μεγαλύτερο κύκλο ζωής” συμπλήρωσε.
“Τέλος, η δημιουργία νέων πρατηρίων φυσικού αερίου χαράζει νέους δρόμους σε μία αγορά που έχει πολλαπλά πληγεί από την οικονομική κρίση, αυτή του αυτοκινήτου. Αναζωογονεί τη διαχρονική αγάπη του Έλληνα πολίτη για την αυτοκίνηση και δημιουργεί δυναμικές συνέργειες που τονώνουν τον κλάδο της αγοράς αυτοκινήτου” κατέληξε.
—Τι δήλωσε ο πρόεδρος της ΔΕΠΑ
Σύμφωνα με τον Χάρη Σαχίνη, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΔΕΠΑ , στο δίκτυο της οποίας ανήκει το πρατήριο, ακόμη ένα αναμένεται να ανοίξει στη δυτική Θεσσαλονίκη, ενώ το τέταρτο πρατήριο της Αττικής θα λειτουργήσει στη Νέα Φιλαδέλφεια στις αρχές Νοεμβρίου.
Μιλώντας σε δημοσιογράφους στο περιθώριο εκδήλωσης που ακολούθησε τα εγκαίνια του πρατηρίου, ο κ.Σαχίνης επισήμανε ότι “με τη FISIKON” θα γίνουν 10 πρατήρια στην Αθήνα, συν τα δύο στη Θεσσαλονίκη”, ενώ πρόσθεσε ότι εάν υπάρξει ενδιαφέρον, “θα δοθεί αέριο και σε άλλες εταιρείες”, τα πρατήρια των οποίων θα λειτουργούν, εννοείται, όπως είπε, με διαφορετικές επωνυμίες.
Κατά τον ίδιο, το φυσικό αέριο είναι φθηνότερο από το υγραέριο, σε ποσοστό 20%, ενώ η μετατροπή του κινητήρα ενός οχήματος, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο καύσιμο, θα στοιχίζει περίπου 1.000 ευρώ και η απόσβεση της επένδυσης θα γίνεται σε περίπου έναν χρόνο.
Αναφερόμενος ειδικά στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης, επισήμανε ότι επειδή η πόλη είναι γεωγραφικό σταυροδρόμι, χάρη τόσο στην Εγνατία Οδό, όσο και στον Θερμαϊκό, “θα δούμε μελλοντικά φυσικό αέριο και στα πλοία που θα κινούνται στη Μεσόγειο”.
—Φυσικό αέριο με επιδότηση
Από την πλευρά του ο υφυπουργός ΠΕΚΑ, Μάκης Παπαγεωργίου γνωστοποίησε πως σε ό,τι αφορά τις αδειοδοτήσεις για την εγκατάσταση κινητήρων φυσικού αερίου από εταιρείες και συνεργεία, η όλη διαδικασία βρίσκεται σε τελικό στάδιο και η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) αναμένεται εντός των επόμενων ενός ή δύο μηνών.
Ερωτηθείς, σε σχέση με την επιδότηση της εγκατάστασης κινητήρων στα οχήματα, ο κ.Παπαγεωργίου γνωστοποίησε ότι το υπουργείο “κοιτάζει” τα κονδύλια του ΕΣΠΑ 2014-2020, ώστε να βρεθεί χρηματοδότηση και προς τούτο βρίσκεται σε συζητήσεις και σε συνεργασία με το υπουργείο Ανάπτυξης. Πρόσθεσε ότι, εφόσον το θέμα προχωρήσει, η χρηματοδότηση θα μπορεί να αφορά τόσο τα λεωφορεία και τα απορριμματοφόρα, όσο και τα ΙΧ.
econews
Ο κ. Παπαγεωργίου έκανε λόγο για τεχνολογία ήδη ώριμη, ασφαλή και με τεράστια εφαρμογή
παγκοσμίως. Σημείωσε δε πως “και στην Ελλάδα άλλωστε, εδώ και μερικά χρόνια, λειτουργούν δύο από τους μεγαλύτερους σταθμούς ανεφοδιασμού στην Ευρώπη, οι οποίοι τροφοδοτούν ένα στόλο περίπου 700 λεωφορείων και απορριμματοφόρων, καθώς και διάφορα οχήματα επαγγελματικής και ιδιωτικής χρήσης”.
Χαρακτήρισε επίσης το φυσικό αέριο ως “ένα καύσιμο ιδιαίτερα καθαρό και περιβαλλοντικά φιλικό”: “με ενίσχυση της χρήσης φυσικού αερίου στα οχήματα μειώνουμε τους ρύπους, ρύποι που κατά το ένα τρίτο σήμερα προκαλούνται από τη χρήση των μέσων μεταφοράς. Φροντίζουμε έτσι για καθαρές πόλεις, με καθαρό αέρα, πολύ χαμηλότερους θορύβους” πρόσθεσε.
“Παράλληλα, η αυτοκίνηση με χρήση φυσικού αερίου αποτελεί πράγματι μία συμφέρουσα και οικονομική λύση: Φθηνότερο καύσιμο αξιοποιείται στην κίνηση αποδοτικότερων οχημάτων με μεγαλύτερη αυτονομία και συνολικά μεγαλύτερο κύκλο ζωής” συμπλήρωσε.
“Τέλος, η δημιουργία νέων πρατηρίων φυσικού αερίου χαράζει νέους δρόμους σε μία αγορά που έχει πολλαπλά πληγεί από την οικονομική κρίση, αυτή του αυτοκινήτου. Αναζωογονεί τη διαχρονική αγάπη του Έλληνα πολίτη για την αυτοκίνηση και δημιουργεί δυναμικές συνέργειες που τονώνουν τον κλάδο της αγοράς αυτοκινήτου” κατέληξε.
—Τι δήλωσε ο πρόεδρος της ΔΕΠΑ
Σύμφωνα με τον Χάρη Σαχίνη, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΔΕΠΑ , στο δίκτυο της οποίας ανήκει το πρατήριο, ακόμη ένα αναμένεται να ανοίξει στη δυτική Θεσσαλονίκη, ενώ το τέταρτο πρατήριο της Αττικής θα λειτουργήσει στη Νέα Φιλαδέλφεια στις αρχές Νοεμβρίου.
Μιλώντας σε δημοσιογράφους στο περιθώριο εκδήλωσης που ακολούθησε τα εγκαίνια του πρατηρίου, ο κ.Σαχίνης επισήμανε ότι “με τη FISIKON” θα γίνουν 10 πρατήρια στην Αθήνα, συν τα δύο στη Θεσσαλονίκη”, ενώ πρόσθεσε ότι εάν υπάρξει ενδιαφέρον, “θα δοθεί αέριο και σε άλλες εταιρείες”, τα πρατήρια των οποίων θα λειτουργούν, εννοείται, όπως είπε, με διαφορετικές επωνυμίες.
Κατά τον ίδιο, το φυσικό αέριο είναι φθηνότερο από το υγραέριο, σε ποσοστό 20%, ενώ η μετατροπή του κινητήρα ενός οχήματος, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο καύσιμο, θα στοιχίζει περίπου 1.000 ευρώ και η απόσβεση της επένδυσης θα γίνεται σε περίπου έναν χρόνο.
Αναφερόμενος ειδικά στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης, επισήμανε ότι επειδή η πόλη είναι γεωγραφικό σταυροδρόμι, χάρη τόσο στην Εγνατία Οδό, όσο και στον Θερμαϊκό, “θα δούμε μελλοντικά φυσικό αέριο και στα πλοία που θα κινούνται στη Μεσόγειο”.
—Φυσικό αέριο με επιδότηση
Από την πλευρά του ο υφυπουργός ΠΕΚΑ, Μάκης Παπαγεωργίου γνωστοποίησε πως σε ό,τι αφορά τις αδειοδοτήσεις για την εγκατάσταση κινητήρων φυσικού αερίου από εταιρείες και συνεργεία, η όλη διαδικασία βρίσκεται σε τελικό στάδιο και η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) αναμένεται εντός των επόμενων ενός ή δύο μηνών.
Ερωτηθείς, σε σχέση με την επιδότηση της εγκατάστασης κινητήρων στα οχήματα, ο κ.Παπαγεωργίου γνωστοποίησε ότι το υπουργείο “κοιτάζει” τα κονδύλια του ΕΣΠΑ 2014-2020, ώστε να βρεθεί χρηματοδότηση και προς τούτο βρίσκεται σε συζητήσεις και σε συνεργασία με το υπουργείο Ανάπτυξης. Πρόσθεσε ότι, εφόσον το θέμα προχωρήσει, η χρηματοδότηση θα μπορεί να αφορά τόσο τα λεωφορεία και τα απορριμματοφόρα, όσο και τα ΙΧ.
econews
αναρτήθηκε από το χρήστη Anemoni @ 5:18 μ.μ.
<< Αρχική σελίδα